Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




M03 - Konstrukce jeřábové dráhy

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.31 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

33

,

71

38

,

69

,

1

=

<

=

V

w

β

β

•  únosnost stojiny:  

- 31 (64) 

Kovové konstrukce I – BO04-M03 Konstrukce jeřábové dráhy 

 vyhoví

...

91

403

83

523

15

1

3

235

8

555

3

0

kN   

,

V

kN

,

,

/

f

A

V

z,Sd

M

y

w

pl,Rd

=

=

>

=

=

=

4.4.2.2 

Postavení Mmax: 

zanedbává

se

únosnost 

na

smyku 

vliv

...

50

,

0

33

,

0

83

,

523

88

,

172

88

,

172

,

,

,

<

=

=

=

Rd

pl

Sd

z

Sd

z

V

V

kN

V

4.4.3  Namáhání ohybem a osovou silou 

Pro posouzení nosníku na namáhání ohybem a osovou silou je rozhodující po-
stavení Mmax, kdy vznikají od daných zatížení extrémní ohybové momenty a 

normálové síly. Vliv smyku na ohybovou únosnost se zanedbává (viz výše). 

4.4.3.1 

Horní pásnice 

Při posouzení nosníku na účinky kombinovaného namáhání (N, My, Mz) je 

třeba zohlednit vliv možné ztráty stability nosníku při působení normálové tla-
kové síly (vzpěr) a ohybového momentu (klopení). 
Ztráta stability klopením: 
•  poloměr setrvačnosti konvenčního tlačeného pásu (= pásnice nosníku a 

přilehlá část stojiny, zahrnující 1/6 její plochy): 

mm

,

,

i

mm

A

mm

,

I

mm

b

z

z

w

63

59

6240

10

19

22

6240

8

50

,

92

25

220

10

19

22

8

50

,

92

12

1

220

25

12

1

50

,

92

6

555

6

1

2

1

4

6

3

3

1

=

=

+

=

=

+

=

=

=

•  zabezpečení pásu nosníku proti vybočení: 

mm

Lz 1000

1 =

(= vzdálenost styčníků vodorovného výztužného nosní-

ku) 

• 

0

,

1

nenastává

klopení

...

1000

30

,

2385

63

59

40

40

LT

1

=

=

>

=

=

χ

mm

L

mm

,

i

z

z

Ztráta stability vzpěrným vybočením: 

• 

(= vzdálenost styčníků vodorovného výztužného nosní-

ku) 

mm

Lz 1000

=

• 

 (= vzdálenost podpor nosníku) 

mm

Ly 6000

=

• 

20

01

,

19

10

95

,

39

14430

1000

6

<

=

=

=

z

z

z

I

A

L

λ

- 32 (64) - 

Hlavní (svislý) nosník jeřábové dráhy 

• 

0

,

1

20

,

0

9

,

93

01

,

19

1

=

⎯→

=

=

=

z

z

z

χ

λ

λ

λ

• 

60

,

23

10

05

,

933

14430

6000

6 =

=

=

y

y

y

I

A

L

λ

• 

989

,

0

25

,

0

9

,

93

60

,

23

1

=

⎯→

=

=

=

y

y

y

χ

λ

λ

λ

Kombinované namáhání – kombinace K1: 
Návrhové hodnoty vnitřních sil: 

1

/

0

93

489

70

31

1

,

1

1

min

+

+

=

=

=

M

y

z

Sd

z

z

M

y

y

y,Sd

y

M

y

Sd

z,Sd

y,Sd

Sd

f

W

M

k

f

W

M

k

f

A

N

M

kNm

,

M

kN

,

N

γ

χ

kde:  

(

)

(

)

(

)

(

)

002

,

1

235

14430

0

,

1

10

70

,

31

24

,

0

1

9

,

0

24

,

0

4

4

,

1

2

20

,

0

9

,

0

4

2

5

,

1

1

003

,

1

235

14430

989

,

0

10

70

,

31

30

,

0

1

30

,

0

4

4

,

1

2

25

,

0

9

,

0

4

2

5

,

1

1

3

3

=

=

=

=

=

=

=

=

=

Témata, do kterých materiál patří