M03 - Konstrukce jeřábové dráhy
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
8 Závěr, studijní prameny ............................................................................63
8.1 Shrnutí.................................................................................................63
8.2 Kontrolní otázky .................................................................................63
8.3 Studijní prameny .................................................................................63
8.3.1
Seznam použité literatury .....................................................64
8.3.2
Seznam doplňkové studijní literatury ...................................64
- 5 (64)
Kovové konstrukce I – BO04-M03 Konstrukce jeřábové dráhy
- 6 (64) -
Úvod
1
Úvod
1.1
Cíle
Modul, který se chystáte studovat, je zaměřen na konstrukci jeřábové dráhy
v průmyslových objektech. V sedmi kapitolách se postupně seznámíte se
základními typy používaných jeřábů i jejich podpůrných konstrukcí, tzn.
jeřábových drah.
Je podrobně proveden rozbor zatížení, které působí na tuto konstrukci i výpočet
vnitřních sil od jednotlivých zatěžovacích účinků. Prakticky, krok po kroku, si
na kontrétním řešení ukážeme přesný postup návrhu a posouzení základních
nosných prvků konstrukce jeřábové dráhy, tj. svislého (hlavního) nosníku,
vodorovného výztžného nosníku i brzdných ztužidel.
Cílem tohoto modulu je tedy seznámit vás – studenty – se základními problémy
a postupy návrhu hlavních konstrukčních prvků jeřábové dráhy, a to zejména
s jeho statickým řešením. Modul je koncipován tak, abyste po jeho nastudování
dokázali realizovat návrh hlavních nosných prvků konstrukce jeřábové dráhy
v průmyslových objektech, osazené mostovými jeřáby běžných nosností.
1.2
Požadované znalosti
Student by měl mít osvojené znalosti z teoretických předmětů předchozího
studia, tzn. především stavební mechaniky, konstrukcí a dopravních staveb a
nutně z všech modulů předmětu Prvky kovových konstrukcí. Předpokladem je i
prostudování modulu Uspořádání a konstrukční řešení průmyslových budov.
1.3
Doba potřebná ke studiu
Doba nutná k prostudování kapitol 2, 6 a 7 činí přibližně jednu hodinu.
Důkladné osvojení kapitoly 3 (Zatížení jeřábové dráhy) zabere přibližně tři
hodiny. K nastudování nejobsáhlejších kapitol číslo 4 (Hlavní nosník jeřábové
dráhy) a číslo 5 (Vodorovný výztužný nosník) je nezbytné počítat s dobou cca
5-6 hodin, resp. 3 hodiny u kapitoly 5.
Celková doba k nastudování a osvojení modulu činí cca 15 hodin.