M11 - Inženýrské sítě a komunikace
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Inženýrské sítě a komunikace
- 40 (59) -
na srovnaný, hladce upravený podklad. Rozvinutá tkanina se ihned pokryje
vrstvou štěrkopísku tloušťky 150 mm, který se opatrně hutní vibračním nebo
statickým válcem.
Zřizování nosných podkladních vrstev vozovek:
Podklad, tj. nosnou konstrukci vozovky, lze zřídit z kameniva stmeleného
hydraulickým nebo živičným pojivem anebo z kameniva nestmeleného.
Štěrkopískovou cementovou stabilizací se vytváří hubený beton. Na podklad z
hrubého drceného štěrku frakce 32/63 mm, lehce utaženého válcem, se nanáší
cementová malta, která se zavibruje do podkladu (metoda vibrocem).
Pro penetrování makadamů v podkladních vrstvách se používají jemné a hrubé
frakce těchto materiálů. Rovnoměrně rozestřené vrstvy se hutní těžkými
vibračními válci tak dlouho, až je štěrk zaklíněn a povrch úpravy rovný s
požadovaným příčným sklonem (3 – 4 %). Štěrk se pak rovnoměrně prolévá
horkou živicí. Pokud je živice teplá, rozprostře se rovnoměrně na povrch
drcené kamenivo drobnější frakce, které se ihned zaválcuje. Hutnění válcem se
provádí tak dlouho, až je povrch rovný a pevný. Je-li předepsáno použití
vsypaného makadamu, rozestře se na podloží vrstva nezhutněného štěrku o
tloušťce 80 až 100 mm a do ní se zaválcuje drť obalená bitumenovým pojivem.
Ke zřízení podkladu lze použít také obalovaných štěrkopísků. Jsou to směsi
přírodního kameniva těženého nebo drceného o zrnitosti 0/45 mm, obaleného
polotuhým asfaltem. Pokládají se ve vrstvách nejvýše 100 mm tlustých.