Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




M11 - Inženýrské sítě a komunikace

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (680.03 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Inženýrské sítě a komunikace 

- 41 (59) - 

Směs se připravuje vždy v řádně vybavené betonárně. K jejímu rozprostření lze 
použít  finišer,  pokud  výměra  vozovky  přesahuje  asi  2500  m².  Při  betonáži 
menších  ploch  postačí  k hutnění  ponorné  vibrátory  a  vibrační  latě.  Zarovnání 
povrchu se pak provede rotační hladičkou. Je-li konzistence betonu zavlhlá až 
suchá, může se k hutnění použít vibračním válec. 

V betonové desce se zřizují kontraktační, dilatační, kloubové a pracovní spáry. 
Kontraktační sahají do 1/5 až 1/4 tloušťky desky. Dilatační spáry sahají až na 
podklad. Spáry mohou být prováděny ihned při provádění nebo se prořezávají 
dodatečně strojními řezačkami. Širší spáry (15 - 25 mm) se zalévají asfaltovou 
zálivkou  –  směsí  asfaltu  s minerálními  plnivy.  Rozmístění  všech  spár  má  být 
předepsáno projektem. Obecně platí, že dilatační spáry nemají být od sebe dále 
než asi 30-ti násobek tloušťky desky. 

Po  vybetonování  se  musí  kryt  chránit  proti  vlivům  povětrnosti,  zejména  proti 
rychlému  vyschnutí.  Ochrana  krytu  se  může  provádět  zakrytím  fólií  nebo 
plachtami,  případně  speciální  nástřikovou  hmotou.  Za  teplot  pod  +5  °C  se 
betonové kryty vozovek nemají zřizovat. 

Živičné kryty vozovek:                                                                                                           

Témata, do kterých materiál patří