BEL2_učitelský-sešit-B
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Elektrotechnika 2
Pokyny a referenční hodnoty k laboratorním úlohám
Úlohy B
doc. Ing. Jiří Sedláček, CSc.
Ing. Miloslav Steinbauer, Ph.D.
Pro učitele – neodnášet
Brno 2008
2
Obsah
ZAŘAZENÍ PŘEDMĚTU VE STUDIJNÍM PROGRAMU ..............................................................................3
ÚVOD......................................................................................................................................................................3
OBECNÉ POKYNY PRO LABORATORNÍ CVIČENÍ....................................................................................3
1 B
TROJFÁZOVÁ SOUSTAVA.......................................................................................................................5
2 B
VÝKON V TROJFÁZOVÉ SOUSTAVĚ..................................................................................................14
3 B
PŘECHODNÉ DĚJE V OBVODECH RC A RLC ..................................................................................21
4 B
ANALÝZA NEHARMONICKÝCH SIGNÁLŮ.......................................................................................30
5 B
ŠÍŘENÍ VLN NA HOMOGENNÍM VEDENÍ..........................................................................................35
6 B
PŘECHODNÉ DĚJE NA HOMOGENNÍM VEDENÍ.............................................................................46
7 B
SIMULACE ELEKTRICKÝCH OBVODŮ .............................................................................................55
3
ZAŘAZENÍ PŘEDMĚTU VE STUDIJNÍM PROGRAMU
Předmět Elektrotechnika 2 (BEL2) je zařazen do druhého semestru bakalářského studijního programu všech
oborů studia na FEKT VUT v Brně. Předmět sestává z přednášek, laboratorních cvičení a počítačových cvičení.
ÚVOD
Náplň jednotlivých úloh laboratorních cvičení je volena tak, aby si studenti prakticky ověřili poznatky získané na
přednáškách, naučili se samostatné experimentální práci a získali tak průpravu pro práci jak ve vyšších ročnících
studia, tak pro budoucí praxi. Koncepce jednotlivých úloh by měla vést studenty k osvojení formální stránky
práce v laboratoři, získání správných návyků, stanovení cíle experimentu, vyhotovení záznamu o jeho průběhu
a zhodnocení vlastních výsledků s ohledem na zadání. V úlohách je kladen důraz na porovnání teoretických
hodnot s experimentem. Úlohy jsou navrženy tak, aby bylo možno zanedbat vliv měřicích přístrojů, neboť
otázka technik měření bude probírána v předmětu Měření v elektrotechnice.