Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




25. Prodejni cinnost podniku

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (48 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

25. Prodejní činnost podniku

- představuje všechny činnosti, kt. souvisí s přesunem hotových výrobků a služeb od výrobce ke spotřebiteli

- mezi tyto činnosti patří:

1) plánování prodeje

2) personální zajištění prodeje

3) získávání odběratelů a jednání s nimi, uzavírání kupních smluv

4) vyřizování reklamací

5) skladování výrobků

6) expedice

7) fakturace

8) evidence a hodnocení prodeje

9) obchodně technické služby

10) podnikové prodejny

11) propagace

1) plánování prodeje – plán prodeje se sestavuje jako roční a vychází z požadavků odběratelů

- navazuje na marketing, protože základem pro jeho sestavení je průzkum trhu

- sestavuje se jako bilance v Kč

- porovnávají se zdroje (kde výrobky získáme) a potřeby (kolik a komu prodáme)

Plán prodeje

Zdroje prodeje Potřeby - vlastní výroba - tuzemský obchod - počáteční stav - zahraniční obchod mimo oblast EU - konečná zásoba - podniková prodejna CELKEM CELKEM

2) personální zajištění prodeje – zaměstnanci firmy, prodejci, kteří mají na starosti konkrétní odběratelské firmy

- dealeři, obchodní zástupci, kteří prodávají zboží na základě zprostředkovatelské smlouvy, dostávají provizi, tj. Odměna z objemu prodaného zboží

- zásilková služba, tj. prodej dle katalogů

- zaměstnanci v maloobchodě, tj. prodavači

3) zisk odběratelů – individuální jednání s odběrateli (obchodní schůzky, telefonická jednání)

- veletrhy, výstavy (setkání mnoha obchodních partnerů, slouží k propagaci firmy)

- burzy (např. CP, drahých kovů, plodinová )

- dražby (aukce) – specifická forma uzavírání obchodů, o výsledné ceně se rozhoduje tzv. licitací (= stanovení ceny na burze, za kolik předmět BUDE prodán, klesající X stoupající)

- internet

4) vyřizování reklamací

- REKLAMACE = domáhání se něčeho, co někomu patří (reklamace vadného výrobku, kt. se řeší výměnou, opravou nebo vrácením částky, zaplacené při nákupu)

- podává se písemně, reklamuje se bezprostředně po zjištění vady nebo do konce záruční lhůty

5) skladování výrobků – sklady slouží k přípravě dodávek jednotlivým odběratelům

- pracovníci skladu výrobky kontrolují, kompletují, označují, balí

6) expedice – výrobky se ve skladu připravují k odběru, nakládají se na dopravní prostředek

7) fakturace – dodavatel vyhotovuje po odeslání výrobků fakturu, tj. doklad o splnění závazku kupní smlouvy

- je podkladem pro zaplacení dodávky

8) evidence a hodnocení prodeje – provádí se v knize odeslaných faktur, kt. slouží k inventarizaci pohledávek

- evidují se odběratelé, kt. jsou v prodlení s placením

- hodnotí se prodej v Kč i v naturálních jednotkách

9) obchodně technické služby – představují poradenskou službu, dopravu, servis, katalogy, prospekty, ceníky, technickou dokumentaci, zaškolování pracovníků, zajišťování náhradních dílů,..

Témata, do kterých materiál patří