25. Prodejni cinnost podniku
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
- druh kupní smlouvy
- číslo kupní smlouvy
- názvy a adresy obou smluvních stran
- identifikační údaje
- předmět plnění (množství, balení,..)
- jakost
- dodací lhůta
- den dodání
- cena, celková částka
- další ujednání (záruky, sankce při neplnění, sleva, pojištění, způsob dopravy, forma řešení sporů)
- datum a místo vyhotovení
- podpisy obou smluvních stran
c) elektronicky – objednávku zašleme elektronickou poštou (e-mailem) a stejnou cestou obdržíme potvrzení objednávky
Další typy smluv
Smlouva o dílo – zhotovitel se zavazuje k provedení určitého díla a objednatel se zavazuje k zaplacení ceny za jeho provedení
- dílem se rozumí zhotovení určité věci, montáž určité věci, její údržba, provedení dohodnuté opravy nebo úpravy určité věci
Smlouva o uzavření budoucí smlouvy – smlouvou o uzavření budoucí smlouvy se zavazuje jedna nebo obě smluvní strany uzavřít ve stanovené době budoucí smlouvu s předmětem plnění např. smlouva o budoucí pracovní smlouvě (uzavírá ji budoucí zaměstnavatel se studentem), smlouva o budoucí kupní smlouvě na nemovitost
Poptávka – poptávka nebo také dotaz je obchodní dopis, kt. kupující hledá nejvhodnějšího prodávajícího
- kupující určí druh zboží, jeho jakost a množství (nebo popíše požadovanou službu), může požádat o cenu, vzorky, dodací podmínky
- v poptávce je vhodné uvést i způsob získání informací o dodavateli, můžete uvést i důvody poptávky
- dále se obvykle v závěru poptávky vyžádá brzká nabídka
- pokud je podkladem nabídky inzerát nebo propagační dopis, zajímají kupujícího i doplňující nebo upřesňující informace
- rozdíl mezi poptávkou a dotazem: - poptávka je konkrétnější (→ po něčem)
- dotaz stylizujeme všeobecně (→ na něco)
- kladnou odpovědí na poptávku je nabídka
- na poptávku lze odpovědět i záporně, např. když firma poptávané zboží již nevyrábí nebo není v jejích možnostech uspokojit poptávku, apod.
- v záporné odpovědi je možné uvést kontakt na jinou firmu, nabídnout také jiné zboží
Nabídka - každá nabídka by měla obsahovat:- popis nabízeného zboží (služby)
- cenu zboží (služby)
- množství, kt. může prodávající dodat
- dodací, platební a přepravní podmínky
- výzvu k objednávce
- některé nabídky jsou časově omezené nebo se v nich uvádí určitá lhůta pro přijetí
- nabídka prošla v poslední době velkými formálními změnami
- na její současnou podobu má vliv i to, že firmy se musí vyrovnávat s konkurencí a zároveň si musejí zajistit prosperitu
- nabízet lze kromě zboží a nejrůznějších služeb také volná místa, obytné a skladovací prostory, pozemky
- v těchto případech se nabídka přibližuje propagačním materiálům
- zvláštním typem nabídky jsou dopisy rozesílané vybraným skupinám adresátů (lékaři, právníci, ženy na MD)