Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




25. Prodejni cinnost podniku

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (48 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

10) podnikové prodejny – prodávají malou část produkce podniku, dostávají se do přímého kontaktu s odběrateli, sledují poptávku a jeho vývoj

11) propagace – cílem je větší prodej výrobků nebo služby, využívá se reklama prostřednictvím různých médií, reklamní tabule, plakáty, výlohy

- přímý marketing prostřednictvím teleshoppingu (nákup zboží prostřednictvím TV vysílání), zásilkových katalogů, internetu

Cesty prodeje = distribuční cesty - představují souhrn všech prostředků, kt. zajišťují tok zboží od výrobce ke spotřebiteli

- distribuční cesta může být:

a) přímá: výrobce → spotřebitel

- výhody: - přímý kontakt a komunikace se spotřebitelem

- nižší distribuční náklady

- nevýhody: - nutnost navázání mnoha kontaktů s velkým počtem odběratelů

- obtíže při reprezentaci výrobků

b) nepřímá: výrobce → mezičlánek → spotřebitel

- výhody: - část prodejních úkonů obstarává mezičlánek, tzn. snížení objemu prací u výrobce

- využití zkušeností mezičlánků

- prodej účinnějším způsobem

- nižší potřeba finančních zdrojů

- nevýhody: - ztráta kontroly výrobce nad zbožím

- riziko neplacení od mezičlánků

- jako mezičlánek funguje zprostředkovatel, kt. vyhledává kontakty mezi výrobcem a spotřebitelem

- maloobchod (obchodní domy, supermarkety, diskontní a katalogové prodejny)

- velkoobchod (tradiční VO, kt. zboží nakoupí a na fakturu prodává odběratelům, převážně MO)

Hodnocení prodeje- každá firma sleduje tyto ukazatele – celkový prodej v penězích, v naturálních jednotkách, zisk firmy, prodej nejdůležitějších výrobků

- důležité je zaměřit se na největší odběratele, kt. firmě zajišťují až 80 % výkonů tzn. objem prodeje

Průběh obchodního případu tvoří tyto fáze

1) uzavření kupní smlouvy

2) realizace dodávky

3) zaplacení

4) řešení případné reklamace

1) uzavření obchodní smlouvy – na základě vzájemného jednání, kt. probíhá písemně, ústně nebo elektronicky

- využívají se tyto dokumenty:

a) poptávka

b) nabídka

c) objednávka

d) potvrzení objednávky

2) realizace dodávky – probíhá v několika krocích:

a) oznámení – zasílají se přepravní dispozice, návěští, zásilky, případně odvolávky

b) expedice – jedná se o přípravu zboží k odběru ve skladu a k nakládání

c) dodání, převzetí a přejímka – používá se dodací list, přepravní doklad (železniční nákladní list, přepravní list)

- u složitějších výrobků jsou vyžadovány tyto doklady:

a) osvědčení – např. jakosti, kt. dokládá, že produkt splňuje požadované normy, zdravotní osvědčení (např. veterinární u zvířat)

b) technická dokumentace a návod k obsluze

c) záruční list – je podmínkou pro uplatnění reklamace, musí být správně vyplněný a potvrzený prodejem, jeho součástí je seznam záručních opraven

Témata, do kterých materiál patří