Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




25. Prodejni cinnost podniku

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (48 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- obsahují propagační nabídky různých firem a jedná se prakticky o reklamní písemnost

- vyžádaná nabídka = ptáme se firmy, co nám může nabídnout

- nevyžádaná nabídka = firma ji posílá sama od sebe

Objednávka – následuje po nabídce a je základem pro uzavření kupní smlouvy

- má obsahovat:- číslo objednávky

- datum objednávky

- název firmy objednávajícího včetně adresy

- tel. číslo, fax, e-mail

- přesný popis objednaného zboží

- množství a cenu (s DPH, nebo bez DPH)

- termín a způsob dodání

- způsob placení (v hotovosti, příkazem k úhradě, poštovní poukázkou)

- číslo účtu a peněžní ústav kupujícího

- způsob potvrzení objednávky (na kopii objednávky, faxem, e-mailem)

- podpis objednávajícího

- razítko (není podmínkou)

- objednávka se odesílá ve dvojím vyhotovení (jedno vyhotovení obchodní partner vrátí obratem potvrzené objednateli), buď formou obchodního dopisu nebo na formuláři, kt. může mít firma jako šablonu v PC

- objednávku můžeme odeslat e-mailem

- v takovém případě je objednávka buď přímo text v e-mailu nebo jako příloha

- pokud firma vyřizuje objednávku faxem, je třeba odeslat ještě její originál

- objednávky se zasílají vždy doporučeně

- na objednávku lze reagovat dvěma následujícími způsoby – potvrzení objednávky, odmítnutí objednávky dodavatelem

- každý z nich vlastně znamená samostatný obchodní dopis

Potvrzení objednávky – prodávající potvrzuje objednávku (jak je výše uvedeno), buď na vrácení vyhotovení, faxem nebo e-mailem

- potvrzení objednávky může mít formu obchodního dopisu, kt. by měl obsahovat poděkování za objednávku, dále by měly být zopakovány údaje o množství a ceně objednaného zboží a další důležité podmínky, např. termín dodávky

- v závěru dopisu můžeme obchodního partnera ujistit, že objednávka bude vyřízena k jeho spokojenosti co nejdříve, eventuálně uvést konkrétní termín vyřízení objednávky

- taková zdvořilost dělá dobrý dojem

- není chybou poslat potvrzení objednávky doporučeně, alespoň máme jistotu, že dojde

Témata, do kterých materiál patří