Podnikový management - 100 otázek ke zkoušce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Základní charakteristikou kvantitativní školy managementu je to, že se snaží o:
Maximální formalizaci řešení problémů s využitím disciplín založených na matematických metodách
Základní charakteristikou situační školy managementu je to, že se snaží o:
Spojení teorie s praxí – kritizuje univerzálnost jednotlivých škol a prosazuje specifický přístup pro každou specifickou situaci
Participaci jako jednu z technik situační školy managementu lze charakterizovat jako:
Poskytování možnosti podílet se na rozhodnutích zaměstnancům a jejich informovanosti
Mezi zásady managementu opírajícího se o koncepci sociálně technického systému NEPATŘÍ
Organizační struktura nemůže být plochá
Komunikační role manažera vyžaduje:
Nutnost jasně a srozumitelně sdělovat potřebné informace a schopnost naslouchat
Koncepce 7S definuje sedm oblasti na které je třeba se při rozvoje úspěšné firmy zaměřit, NEPATŘÍ TAM:
Sestavení rozpočtu
Odbornost manažera lze nejobecněji a nejúplněji shrnout jako:
Soubor znalostí, schopností a dovedností, zkušeností a odpovídajícího způsobu myšlení
Čtvrtletní systém hodnocení, který používal Lee Lacocca, byl zaměřen na:
Pravidelné čtvrtletní hodnocení výkonnosti kličových pracovníků ve vztahu k plnění cílů
V cilovém managementu je jednim z organizačních principů participace Znamena to ze:
Na navrhován, formulaci a projednávání cílů se podílejí všichni spolupracovníci
Cílový management je považován za velice účinný nástroj řízení. Lze jej mimo jiné charakterizovat tím že:
Podporuje osobní závazky, protože se lidé na stanovení cílů podílí a cíle jsou vymezeny jasně včetně odpovědnosti každý ví co má dělat
Je pravidelné prověřování pokroků v plnění cilů jedním z hlavních organizačních principů cílového managementu?
Ano protože to prakticky zajištuje kontrolu
Pro jasné definování cílů je vymezen přístup označován jako:
SMART
Šéf požádal, abyste vytvořil verifikovatelný cíl pro oblast prodeje na příští rok. Který z následujících cílů tuto podmínku nejlépe splní?
Zvýšit oproti letošnímu roku prodej vyjádřený objemem tržeb za rok alespoň o 10 procent
Tzv. trojimperativ v projektovém řízení zahrnuje:
Finanční rozpočet, časový plán a specifikaci provedení
Jednou ze základních charakteristik tzv. funkčních konkurenčních výhod je to, že:
Jsou nejčastěji založeny na schopnostech a vyplývá z kombinace více faktorů
Jednou ze základních charakteristik tzv. strukturálních konkurenčních výhod je to, že:
Vytváří nutný základ konkurenceschopnosti firmy, který může být shodný či obdobný u celé řady firem
Rozdíl mezi tzv. TEORII E a TEORII O lze charakterizovat tak že:
Teorie E vychází z maximalizace ekonomické hodnoty pro akcionáře, zatím co teorie O klade důraz na rozvoj schopnosti zaměstnanců a organizace jako celku