Podnikový management - 100 otázek ke zkoušce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
82. Rozhodujete li se za podmínek jistoty určitosti znamená to, že:
Znáte výstupy všech variant a máte kompletní informace
83. Manažer s racionálním přístupem při rozhodování preferuje:
Logické postupy
84. Direktivní styl rozhodování lze charakterizovat:
Nízkou toleranci k nejednoznačnostem a důrazem na racionální způsob myšlení
85. Analytický styl rozhodování lze charakterizovat
Vysokou toleranci k nejednoznačnostem a důrazem na racionální způsob myšlení
86. Koncepční styl rozhodování lze charakterizovat
Vysokou toleranci k nejednoznačnostem a důrazem na intuitivní způsob myšlení
87. Behaviorální styl rozhodování lze charakterizovat
nizká toleranci k nejednoznačnostem a důrazem na intuitivní způsob myšlení
88. O programovém rozhodování lze mluvit v případě,že:
Jde o opakované rozhodování, založené na rutiním přístupu
89. Špatně strukturované problémy se z pravidla vyznačují:
Novosti, nedostatkem informaci, nejednoznacnosti neuplnosti podkladů apod.
90. Ve kterém z dále uvedených postupů hodnoceni variant se používa PLUS a MINUS
Srovnání předností a nedostatků
91. Jakou výhodu má váhové hodnocení oproti bodovému hodnocení?
Umožňuje pracovat s pořadím důležitosti jednotlivých kriterii
92. Při rozhodováni pesimistického a optimistického přístupu zvolila manažerka rozhodnutí podle tzv. MAXIMAX přístupu. Jaké řešení takto pojatým rozhodnutím přijala?
Jde o řešení, u kterého je potenciálně nejvyšší výnos
93. Při rozhodováni pesimistického a optimistického přístupu zvolila manažerka rozhodnutí podle tzv. MAXIMIN přístupu. Jaké řešení takto pojatým rozhodnutím přijala?
Nejvyšší výnos i v tom případe, že se situace na trhu vyvíjí pro firmu nepříznivě
94. Při rozhodováni pesimistického a optimistického přístupu zvolila manažerka rozhodnutí podle tzv. MINIMAX přístupu. Jaké řešení takto pojatým rozhodnutím přijala?
Jde o řešení, u které je potenciálně nejnižší míra možného zklamání
95. Pojmy tým a skupina se obvykle volně zaměnují. Z teoretického hlediska je však možné je odlišovat. V čem je rozdíl?
Tým od skupiny odlišuje především vzájemná koordinace a spolupráce členů s důrazem na dosažení společného cíle.
Příprava, formování, krystalizace neboli bouření, normování, výkon, obnova
97. V rámci vedení týmu je jednou s rolí manažera role administrátora. Co delá?
Zpracovává plán, a organizuje zdroje, koordinuje činnosti, vede záznamy, distribuuje informace
98. V rámci vedení týmu je jednou s rolí manažera role trenéra. Co delá?
Zajišťuje trénink a rozvoj, sleduje vývoj zaměstnanců, podporuje členy týmu, poskytuje zpětnou vazbu
99. V rámci vedení týmu je jednou s rolí manažera role rádce. Co delá?
Volí osobní přístup, vede ostatní k tomu, aby byli schopni poradit, pomáhá řešit problémy týmu