Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Podnikový management - 100 otázek ke zkoušce

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (81 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  1. Jedna z tzv. nových premis managementu, které P.F.DRUCKER definoval v knize VYZVY MANAGEMENTU pro 21 století říka:

Ukolem managementu je lidi vést ne řídit a cílem je produktivní využití konkrétních předností a znalostí každého jednotlivce

  1. Jednou ze základních charakteristik plánování je:

Plánování se vztahuje na veškeré aktivity firmy

  1. Klasický postup zahrnuje včetně UVĚDEMĚNÍ SI PŘÍLEŽITOSTI osm kroku. NEPATŘÍ TAM:

Nákup základních surovin

  1. Zhodnocení podmínek realizace vývoj předpokladů, zahrnuje

Zhodnocení vnějšího a vnitřního postoje, ve kterém budou plány realizovány

  1. Strategie firmy je možné definovat jako:

Soubor dlouhodobých základních cílů a nezbytných činností a zdrojů pro dosažení těchto cílů

  1. Postup je možné definovat jako

Plán určující metody provádění budoucích činností

Právo příslušné pozice používat volnost k rozhodování

  1. Odpovědnost lze nejpřesněji definovat jako

Povinnost za něco ručit

  1. Vztah odpovědnosti pravomocí lze vymezit tím že:

Pravomoc a odpovědnost jsou nedělitelné a musí ve vztahu k danému úkolu vzájemně odpovídat.

  1. Rozpětí managementu v organizování vyjadřuje:

Počet podřízených, které je manažer na dané pozici schopen efektivně uřídit

  1. Delegujete li na své podřízené pravomoc, znamená to:

Že jste svému podřízenému dal určitou volnost k rozhodování

  1. Decentralizace pravomocí znamená:

Rozšíření pravomoci k rozhodování v rámci organizační struktůry

  1. Zákazník si stěžuje ze trvá vyřízení reklamace dlouho a že reklamaci musí odsouhlasit vedoucí prodejny:

Vedoucí prodejny nevyužívá delegovaní pravomoce

  1. Které z následujících typů organizačních struktur jsou definovány z hlediska sdružování činnosti:

Funkcionální a výrobková

  1. Který z následujících termínů označuje org. Strukturu definovanou pomocí rozhodovací pravomoci:

Lineární štábní

  1. Neformální org. Struktura je definována jako:

Síť osobních a sociálních vztahů vznikajících spontánně tím, že se lidé navzájem spolčují.

  1. Formální org. Struktura je definována:

Jako účelová organizační struktura ve formálně organizovaném podniku

  1. Firma ma 500 zamestnanců a skupinky vychází mezi sebou lepe v mimoprovozní době. Majitel chce udelat neformální org. Strukturu. Co radime?

Není to dobrý nápad, protože formální struktura nemusí být totožná s neformální a je nepravděpodobné ze by to fungovalo

  1. 15 zakladatelu se rozhodne založit firmu XY a.s. s veřejnou nabídkou akcii. Jaká bude podle zákona minimální výše Zakladního kapitálu:

20 milionů

  1. Minimální základní kapitál u s.r.o.

200 000 tyček

Komanditista a komplementář

55. Rozhodneteli se zalozit A.S. jaky bude potřeba minimálni ZK

2 mil bez veřejné nabídky akcii, 20 mil s veřejnou nabidkou

56. 15 společníků se rozhodne založit firmu S.R.O. Jaký min. ZK musí vytvořit? Všichni budou dávat peněžní vklady v hotovosti, ZK bude splacen 100 procent ještě před vznikem společnosti.

Témata, do kterých materiál patří