Podnikový management - 100 otázek ke zkoušce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Jedna z tzv. nových premis managementu, které P.F.DRUCKER definoval v knize VYZVY MANAGEMENTU pro 21 století říka:
Ukolem managementu je lidi vést ne řídit a cílem je produktivní využití konkrétních předností a znalostí každého jednotlivce
Jednou ze základních charakteristik plánování je:
Plánování se vztahuje na veškeré aktivity firmy
Klasický postup zahrnuje včetně UVĚDEMĚNÍ SI PŘÍLEŽITOSTI osm kroku. NEPATŘÍ TAM:
Nákup základních surovin
Zhodnocení podmínek realizace vývoj předpokladů, zahrnuje
Zhodnocení vnějšího a vnitřního postoje, ve kterém budou plány realizovány
Strategie firmy je možné definovat jako:
Soubor dlouhodobých základních cílů a nezbytných činností a zdrojů pro dosažení těchto cílů
Postup je možné definovat jako
Plán určující metody provádění budoucích činností
Právo příslušné pozice používat volnost k rozhodování
Odpovědnost lze nejpřesněji definovat jako
Povinnost za něco ručit
Vztah odpovědnosti pravomocí lze vymezit tím že:
Pravomoc a odpovědnost jsou nedělitelné a musí ve vztahu k danému úkolu vzájemně odpovídat.
Rozpětí managementu v organizování vyjadřuje:
Počet podřízených, které je manažer na dané pozici schopen efektivně uřídit
Delegujete li na své podřízené pravomoc, znamená to:
Že jste svému podřízenému dal určitou volnost k rozhodování
Decentralizace pravomocí znamená:
Rozšíření pravomoci k rozhodování v rámci organizační struktůry
Zákazník si stěžuje ze trvá vyřízení reklamace dlouho a že reklamaci musí odsouhlasit vedoucí prodejny:
Vedoucí prodejny nevyužívá delegovaní pravomoce
Které z následujících typů organizačních struktur jsou definovány z hlediska sdružování činnosti:
Funkcionální a výrobková
Který z následujících termínů označuje org. Strukturu definovanou pomocí rozhodovací pravomoci:
Lineární štábní
Neformální org. Struktura je definována jako:
Síť osobních a sociálních vztahů vznikajících spontánně tím, že se lidé navzájem spolčují.
Formální org. Struktura je definována:
Jako účelová organizační struktura ve formálně organizovaném podniku
Firma ma 500 zamestnanců a skupinky vychází mezi sebou lepe v mimoprovozní době. Majitel chce udelat neformální org. Strukturu. Co radime?
Není to dobrý nápad, protože formální struktura nemusí být totožná s neformální a je nepravděpodobné ze by to fungovalo
15 zakladatelu se rozhodne založit firmu XY a.s. s veřejnou nabídkou akcii. Jaká bude podle zákona minimální výše Zakladního kapitálu:
20 milionů
Minimální základní kapitál u s.r.o.
200 000 tyček
Komanditista a komplementář
55. Rozhodneteli se zalozit A.S. jaky bude potřeba minimálni ZK
2 mil bez veřejné nabídky akcii, 20 mil s veřejnou nabidkou
56. 15 společníků se rozhodne založit firmu S.R.O. Jaký min. ZK musí vytvořit? Všichni budou dávat peněžní vklady v hotovosti, ZK bude splacen 100 procent ještě před vznikem společnosti.