vypisky-za-cely-semestr
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
2. Informace získané dříve mají často větší váhu při rozhodování. Všichni další informace bývají interpretovány jako vyplývající z těch primárních.
3. Manažeři mají často tendenci kategorizovat problémy podle oblasti své původní působnosti a podle vlastních zkušeností - prof. deformace.
4. Často objevují to, co očekávají. Hledají informace, které jsou shodné s jejich názory, postoji a jejich informačním systémem.
Styly vedení lidí, týmová práce, komunikační techniky
Typy týmů:
přechodné (ad hoc) - k vyřešení nějakého konkrétního problému
trvalé - spolupráce a dosahování synergie po delší časové období, práce na řadě úkolů
pracovní týmy - výkon každodenní práce, jejich fungování nevyžaduje vysokou míru tréninku
řídící týmy - manažeři z různých organizačních jednotek, cílem je dosažení lepší koordinace daných jednotek
mezifunkční týmy - spojování znalostí a dovedností lidí různých odborností
Fáze vývoje týmu
vznik
formování
bouření/krize
stabilizace/normování
produktivita
uzavírání
Týmové role
Myslitel - je zdrojem originálních myšlenek, nápadů a návrhů
Vyhledavač zdrojů- o všechno se zajímá
Realizátor- rozhodnutí a strategie mění na jednotlivé proveditelné úkoly
snaží se dávat týmovému úsilí nějaký tvar, řád
Formovač - snaží se dávat týmovému úsilí nějaký tvar, řád
Kontrolor, hodnotitel -kontroluje tým
Finišer, dokončovatel -prověřuje detaily
Předseda-koordinuje úsilí všech
Týmový pracovník -drží tým pohromadě
Styly vedení – modely
manažerská síť/mřížka (Blake a Moutonová)
Fiedlerův kontingenční model (přidání situačního faktoru)
situační vedení (Hersey a Blanchard)
Vlastnosti leadera
přijímat lidi takové, jací jsou
orientace na přítomnost, nikoli na minulost
zdvořilost
schopnost druhým důvěřovat
schopnost obejít se bez stálého souhlasu a uznání
Druhy konfliktů
interpersonální-2 a více lidí
organizační (mezi dvěma nebo více odděleními)
Preventivní řešení nejčastějších organizačních konfliktů:
přijetí společných cílů organizace
jasná pravidla
komunikaci mezi pracovníky
Styly řešení konfliktů
soupeření („vítěz může být jen jeden“)
vyhýbání se (nesnaží se spolupracovat, ani zvítězit)
spolupráce („vyhrát můžeme oba“)
přizpůsobování se (vždy vychází druhému vstříc)
kompromis
Fáze vývoje konfliktu
nesouhlas
konfrontace
eskalace (stupňování)
deeskalace (uklidňování)
řešení
4.Sociální kompetence manažera
sociální percepce - vnímání to, jak vnímáme sebe sama a ostatní především fyzické znaky
sociální kognice - poznávání , vnímání a interpretaci sociálních událostí, nikoli jen osob, je proces sociálního zpracování informací.
Rysy percepce:
Kategorizace = seskupování objektů , událostí a jevů do kategorií dle určitých pravidel
Stereotypizace = posuzování lidí na základě jejich skupinové příslušnosti.