Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




vypisky-za-cely-semestr

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (38.16 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Sociální kategorie – věk, barva pleti, národnost, profese, náboženství…

Stereotyp - jednotvárný, ustálený, navyklý vzorec chování

Chyby v posuzování druhých

  1. Implicitní teorie osobnosti - tvoříme si celkový obraz o osobnosti člověka na základě málo vlastností

  2. Haló-efekt (efekt prvního dojmu)- první dojem o člověku. Zakládá se na pocitech, stereotypech a úsudcích bez racionálního charakteru (vzhled).

  3. Efekt posledního dojmu

  4. Sebe-naplňující se proroctví- prohlášení či přesvědčení, která se uskuteční jen díky své existenci

  5. Efekt pořadí (efekt primarity)- záleží na pořadí, v jakém se dozvíme jednotlivé údaje, podle toho budeme na danou osobu, či věc pohlížet a hodnotit ji.

  6. Efekt mírnosti a shovívavosti (sympatické lidi a jejich chování máme tendenci hodnotit mírněji a shovívavěji než lidi nesympatické)

  7. Efekt projekce (své vlastnosti připisujeme jiným lidem)

Zásady efektivní prezentace

  1. kvalitní příprava

  2. trénink

  3. schopnost být sám sebou (sebedůvěra, sebevědomí)

Struktura prezentace:

Hlavní část prezentace

  1. vybrat jen to podstatné

  2. postupovat přehledně

  3. uvádět příklady

  4. udržovat oční kontakt s posluchači

Shrnutí

  1. krátké a výstižné

  2. prostor pro dotazy

  3. poděkování

5.Osobnost manažera

Management

  • proces rozhodování co dělat efektivním využitím zdrojů

  • definuje cíle

  • určuje zdroje (lidi, finance..)

Vedení = proces dovedení lidí k nejlepšímu požadovanému výsledku, jakého jsou schopni

Význam vedení: vedení z padesáti procent ovlivňuje to, jestli se společnosti daří dobře nebo je neúspěšná.

způsob vedení ovlivňoval více rozdílů ve výkonnosti než jakákoliv jiná proměnná.

Teorie vedení
Kontingenční vedení: typ vedení zavisí na konkrétní situaci (iniciační vedení a ohleduplnost)

Model cesta-cíl: Rolí vedoucího je pomáhat členům svého týmu vybrat tu nejlepší cestu k dosažení jejich cílů i cílů celé skupiny.

Osobnost manažera

Osobnost je jednota v mnohosti a rozmanitosti

V osobnosti je možno rozlišit látku, formu a obsah

Látka osobnosti zahrnuje vlohy a temperament. Je ovlivňována dědičností a přírodními vlivy.

Forma osobnosti představuje utvářecí vlivy, mezi nimiž jsou rozhodující socializace, výchova, sebeutváření, hodnoty a smysl.

Obsah osobnosti je vyjádřen v charakteru a životní dráze či údělu člověka.

Složky osobnosti

Chceme-li člověku porozumět, je nutné vědět:

Jak člověk vypadá? - Tělesná stavba – konstituce

Jaká je jeho dynamika? – Temperament

Co chce a nechce? – Zaměřenost, motivace

Jak si ví rady s úkoly života? – Styly zvládání

Co umí a dovede? – Schopnosti a znalosti

Jaký je, jakou má morálku? – Charakter

Součástí osobnosti jsou:
vědomosti, dovednosti a zkušenosti

MOTIVACE PRACOVNÍKŮ:

Pracovní motivace je předmětem trvalé pozornosti a efektivní manažeři věnují značný čas zkoumání a zlepšování motivace svých pracovníků.

Témata, do kterých materiál patří