Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




REOP Elektronický obchod - Zápisky ze cvik 1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (81 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Výhody a nevýhody EO z pohledu zákazníka

Výhody:

zákazník nakupuje zboží často přímo od výrobce a tím pádem za nižší cenu (odpadá nutnost platit zprostředkovatelské poplatky všem článkům v distribučním řetězci),

zpřístupnění neustále aktualizovaných informací (oproti klasickým reklamním letákům, kde informace velice rychle zastarávají),

velké množství informací na jednom místě,

obchod je otevřen 24 hodin denně, 365 dní v roce,

možnost přístupu z libovolného místa, např. z domova, což může ušetřit spoustu času, ale i nervů ve frontách; méně cestování.

Nevýhody:

veškerá činnost zákazníka je podrobně monitorována za účelem následného použití v marketingu, což někteří zákazníci považují za nežádoucí narušení soukromí,

existuje možnost vystupovat pod jménem někoho jiného a uskutečnit za něj finanční transakce, případně objednat nežádoucí zboží,

údaje posílané po síti může někdo odposlouchávat a následně zneužít,

zákazníci se v záplavě informací nedokáží dostatečně zorientovat a nenaleznou zboží, které hledají, případně na vyhledání určitého zboží musí vynaložit neadekvátní úsilí,

neexistuje jednoduchý způsob zabezpečení plateb,

relativně špatný stav internetového spojení, které je občas příliš pomalé (české specifikum),

neosobnost nákupu, to se týká především starších lidí, pro něž nakupování znamená jednu z mála možností sociálního kontaktu.

Výhody a nevýhody EO z pohledu dodavatele (obchodníka)

Výhody:

komunikace se zákazníkem přes Internet výrazně snižuje náklady transakce (odpadá práce prodavačů, nutnost stavět “klasické” obchody, …),

zvýšení flexibility (např. lepší aktualizace katalogů a ceníků), při napojení na podnikový informační systém lze dokonce mnoho činností automatizovat,

nedocenitelná zpětná vazba od zákazníka (Téměř zadarmo!), který vyplní formulář, případně zašle e-mailovou zprávu nebo se spojí s obchodem telefonicky (zvláště v případě zelených linek),

podrobné informace o návštěvách obchodu (v závislosti na nich lze obchod přizpůsobit),

šance pro menší firmy, které nemají dostatek prostředků na vybudování sítě klasických obchodů.

Nevýhody:

vzhledem k obrovskému rozsahu a dosahu Internetu může ztráta pověsti dosáhnout hrozivých rozměrů (úspěšný obchod tuto hrozbu může proměnit ve skvělou příležitost),

připojením podniku na Internet se zvyšují šance na získání přístupu do podnikových sítí neoprávněné osobě; může dojít k narušení nebo ke zneužití interních podnikových dat.

Obchodní podmínky

Odstoupit od smlouvy lze do dvou týdnů

Obchodníci zatím pořád stoprocentně nedodržují především povinnost informovat spotřebitele o možnosti odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží. Odstoupení od smlouvy umožňuje Občanský zákoník (§ 53) díky zapracování evropské směrnice. Toto právo se týká nejen nákupu přes internet, ale jakékoli smlouvy uzavřené na dálku, tj. přes internet, fax, telefon či třeba dopis, a to i tehdy, když si zákazník zboží vyzvedne osobně. "Spotřebitel je tak lépe ochráněn, protože nakupuje věc nebo službu, kterou nemá možnost si prohlédnout," -nadstandardní ochrana zákazníka.

Témata, do kterých materiál patří