Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




REOP Elektronický obchod - Zápisky ze cvik 1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (81 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Jaký obchod?

Internetový obchod může být skromný, nabízející pár položek v rámci větších virtuálních domů. Pak ale nezřizujte ve firmě zvláštní obchodní oddělení pro internetový prodej. Je to zbytečné. Vaší nabídky si zájemci všimnou jen náhodou a výjimečně. Pro podnikatele a malé firmy to však může představovat zajímavou synergii s klasickou nabídkou za výlohou v centru města. Pořizovací cena tohoto řešení je obvykle nulová.

Naproti tomu programování vlastního megamarketu (nebo nákup hotového řešení na klíč) se může po právu zdát jako nenávratná investice. Buďme velkými optimisty a představme si, že vynaložené náklady ušetří či vyprodukuje prodejna za pár let zpět.

Co se hodí pro podnikání?

Zavedení firmy na Internetu je v první fázi levnější. Web si mohu naprogramovat sám, zboží si půjčí, či ho vůbec nevlastní.

Problémem je uhlídat nárůst poptávky, logistiku dopravy od výrobce ke klientovi. Správný praktik se moc nespoléhá na příjmy z reklamy či od sponzorů, vždyť jeho jméno zatím nikdo nezná. Prodává atraktivní, na dopravu a skladování nenáročné komodity, neustále pracuje na vylepšení sortimentu, jednoduché orientace a vyhledávání zboží, servisu, záruk, nejrychlejší dopravě, nabídky souvisejících služeb. Hýří výjimečnými cenami, aktuálními nabídkami, propagačními aktivitami.

Důležité je nabízet synergii obou nejvyhledávanějších obchodních kanálů, klasické prodejny a e-shopu. Využívání specifických výhod obou prodejních míst, nepodceňovta sledování konkurence a propagaci na Internetu (bannery, buttony, odkazy, vyhledávače). Klientský servis má být propojen s účetním systémem, aby lehce identifikoval zákazníka a jeho potřeby a poskytl mu vždy očekávaný komfort.

Podpora prodeje

Lze na internetu realizovat formou různých slev na zboží ve firemním e-shopu, soutěží, kterými lze naopak přilákat zákazníky do kamenné pobočky, věrnostních programů apod. Především mladší uživatelé internetu se velmi rádi zúčastňují jakýchkoliv soutěží na internetu, protože je to velmi jednoduché a pohodlné. To může být na jednu stranu výhoda, ale také riziko přínosů pořádané soutěže. Efekt by měl přinejmenším spočívat ve zvyšování povědomí o značce.

Tedy prvním krokem by měla být úvaha ryze marketingová, pak teprve vybírat technologie a realizátora. V obchodě na Internetu platí, stejně jako všude jinde, pověstné: „Správný produkt ve správný čas na správném místě.“. Nemusí platit, že když nabídnete přesnou kopii úspěšné služby, bude automaticky hojně navštěvovaná. A dokonce i zboží, které jde v kamenném obchodě na dračku, nemusí být trhákem v e-shopu. O úspěchu rozhodnou zákazníci. Pokud se lze domnívat, že pro ně máte něco zajímavého, jděte do toho. Třeba jen malý obchod, ale náš!

Témata, do kterých materiál patří