Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




REOP Elektronický obchod - Zápisky ze cvik 1

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (81 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

CV 3

On-line nakupování se chlubí svou dostupností, jednoduchostí a provázaností nabídek mezi sebou. To se však může zdát výhodné jen pro určitou skupinu (technicky orientovaných lidí). Ostatním nabízí místo konkrétního zboží jen jeho fotografii, popis a chvalozpěv najatého recenzenta, nejčastěji samotného autora webu. Základní pravidlo tedy zní: podívejte se na své elektronické obchodování očima zákazníka

Jaké jsou benefity e-commerce?

V oblasti B2B je prokazatelná úspora provozních nákladů, zvláště při zapojení elektronické výměny dat (EDI), kdy se propojí do systému prodeje také správa skladů, účetních operací a plateb. Internetový obchod umožňuje dodávky just-in-time, což snižuje náklady na řízení zásob.

Také B2C prodej má své přínosy, i když nejsou tak okamžitě hmatatelné. Výhodou je například nová přidaná hodnota formou individualizovaných nabídek nebo one-to-one marketingu, snížení přímých nákladů (nakupované služby, mzdy atd.). A protože poslední marketingové výzkumy prokazují, že na webu brouzdá mnoho mladých a finančně zajištěných manažerů, z nichž někteří už ani neznají cestu do kamenného krámu, bylo by pošetilé e-commerce ignorovat.

Jeden z nejrozšířenějších internetových mýtů říká, že není nic jednoduššího, než rozjet e-shop. Všechno, co funguje na jeden klik, je přece triviální... Ve skutečnosti se v e-komerci prosadí jen ten, kdo pochopí složitost, jedinečnost a komplexnost problému. Jestli vám na účet přitečou první peníze z úspěšných elektronických prodejů, rozhodne řada důležitýchaspektů, mezi něž patří dobrý plán, kvalitní informace a správná rozhodnutí.

Jsou druhy podnikání, kdy je využití elektronického obchodování nesmyslné, jindy nic nepřináší, ale posiluje prestiž. V některých tržních segmentech se webová nabídka naopak jednoznačně očekává. E-commerce však rozhodně není samospasitelná. Mnoho začínajících podnikatelů si vůbec neuvědomuje, že naprogramování prodejny je na celé realizaci shopu to nejbanálnější. Návštěvník si prohlédne nabídku, dá něco do košíku, vybere si přidané služby, slíbí zaplatit… A co dál? Čeká, že mu zboží přijde domů stejně rychle, jako on vyplnil objednávku.

  • Jste na to připraveni?

  • Máte plán, jak výrobek z fabriky doručit v rekordním čase na jeho práh?

  • A co když si stejnou položku objedná najednou tisíc lidí?

  • Nezhroutí se vaše logistika na neexistenci vlastních skladů, dopravních prostředků či pracovníků?

Jaké zboží, jaké služby?

Souhlasím, že se Internet dobře hodí k propagaci elektronicky pojatých služeb a produktů, které si lze v tomto prostředí jednoduše objednat nebo stáhnout. Virtuální fotobanky, prodej počítačových programů nebo digitalizované Další kapitolou je obchodování na základě fotek v on-line katalogu. Už dávný úspěch Amazon.com naznačil, že nejlépe se prodává notoricky známé zboží a služby. Tedy takové, které lze s úspěchem nabízet klasickým zásilkovým obchodem. A to například včetně zájezdů nebo letenek. Ukazuje se, že v prostředí Internetu se dobře daří službám - bankovním, poradenským, servisním a kdoví jakým ještě. Na druhé straně existují položky, které toto médium nesnese. Jsou to obvykle věci luxusní, těžko fyzicky uchopitelné nebo příliš složité. Podobné komodity se i v reálném světě prodávají spíše v kancelářích nebo kuloárech, než za pultem. Je-li tedy vaším byznysem systémová integrace, nepokoušejte se ji vtěsnat do nákupního košíku e-shopu.

Témata, do kterých materiál patří