Marketingová aplikace - Zápočet
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Six sigma marketing metody – operativní oblast
Operativní oblast se skládá z následujících čtyř procesů, které jsou známy pod zkratkou LMAD:
Uvedení (launch) – zavedení nabídky (produktového portfolia) v rámci úvodního období v souladu s kontrolním plánem uvedení produktu na trh
Řízení (manage) - procesu stabilizace marketingových aktivit a prodejních aktivit souvisejícími s produktovým portfoliem
Přizpůsobení (adapt) – marketingových a prodejních aktivit měnícím se podmínkám na trhu (pružná reakce změny na trhu)
Stažení (discontinue) produktu či služby z produktového portfolia na základě
Six sigma marketing
Schéma: požadavky, výstupy, úkoly, nástroje (metody)
V rámci všech tří oblastí (strategické, taktické a operativní) je žádoucí použít následující hierarchické schéma návaznosti klíčových aktivit. Toto schéma umožňuje popsat kdo nese odpovědnost za dokončení příslušné věci ve správný čas.
Brána – název pro určitou sekvenci toku činností v rámci daného procesu
Guerilla Marketing
Guerillový marketing je nekonvenční forma propagace s cílem vzbuzení maximálního zájmu za použití omezeného rozpočtu.
Co dělalo guerilly úspěšnými v boji, byla právě znalost území, na kterém bojovaly, protože zpravidla šlo o jejich domácí teritorium, a samozřejmě chytrost, s jakou dokázaly protivníka překvapit, zaútočit na něj, či jej dokonce i porazit.
Zásady Guerilla marketingu
Bojovat pouze na svém území – dobrá znalost prostředí
Kontaktovat zákazníky pouze tehdy, kdy je možné jim sdělit něco nového
Usnadnit zákazníkům obchodování a spolupráci
Zdůrazňovat jedinečnou prodejní nabídku ve všech procesech
Být čestný a řídit se etickými normami
Rozumět potřebám zákazníka a naplňovat je
Jednat konzistentně a předvídatelně
Používat přesně cílenou argumentaci
Pravidelně sledovat konkurenci
Neplýtvat zbytečně zdroji
Guerilla Marketing – chování podniku
Nadšení - Lze přenést na zákazníka
Velkorysost -Důležité je umění naslouchat, poskytnout dárky po uzavření
obchodu, kdy lidé již nic nečekají
Rychlost - na telefonát zareagovat okamžitě, na e-mail do 24 hod.
Čistota - podnikání je také čisté a upravené Zákazníci hodnotí restaurace mimo jiné i podle čistoty záchodů
Příjemná spolupráce – stakeholder přístup
Flexibilita – hladká distribuce (dovoz potravin – Tesco)
Guerilla Marketing – marketingová kampaň
Nečekaná
Šokující
Humorná
Krátkodobá
Levná
Ambush marketing
Ambush můžeme přeložit jako útok nebo přepad ze zálohy, číhání v úkrytu nebo lépe jako léčka, příživnický. Ambush marketing tak můžeme v českém překladu označit jako parazitující marketing. Nejčastěji se vyskytuje tam, kde se podnikající subjekt pomocí reklamy snaží využít nejrůznější akce, aniž by byl jejich oficiální sponzor. Typicky se s takovým jednáním setkáváme u velkých sportovních akcí. Protože ambush marketing parazituje na aktivitách konkurence, řadíme ho mezi ofenzivní a agresivní formy marketingu.