Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketingová aplikace - Zápočet

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.43 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

„ Marketing segmentů - Přizpůsobení nabídky společnosti tak, aby lépe odpovídala potřebám jednoho či více segmentů.

„ Marketing mikrosegmentů – Přizpůsobení nabídky společnosti tak, aby lépe odpovídala potřebám jednoho či více segmentů, kde je často malá konkurence“

Druhy segmentace spotřebních trhů

Geografická segmentace – rozdělení trhu na různé geografické jednotky – národy, státy, regiony, země, města atd.

Demografická segmentace – rozdělení trhu na skupiny dle demografických proměnných – věk, pohlaví, velikost rodiny, příjem, vzdělání, národnost apod.

Geodemografie – analýza vztahu mezi geografickou lokalitou a demografickými charakteristikami

Psychografická segmentace – rozdělení trhu na skupiny dle společenské třídy, životního stylu či povahových rysů

Behaviorální segmentace – rozdělení trhu na skupiny dle znalostí zákazníků, jejich postojů, použití produktu či odezvy na ni

Segmentace podle užitku – Rozdělení trhu na skupiny podle přínosů, které kupující od produktů očekávají

Podmínky, které by měl segment splňovat

  • Měřitelný – velikost, kupní síla a možný zisk

  • Dostupný – dosažitelný a obsluhovatelný

  • Významný – rozsáhlý a výnosný

  • Praktický – realizovatelnost efektivních programů pro oslovení a obsluhu daného segmentu

Tržní targeting

Hodnocení tržních segmentů: Atraktivita daného segmentu x omezené zdroje firmy (možnosti firmy)

Atraktivita segmentu:

  • Počet konkurentů

  • Síla odběratelů

  • Síla dodavatelů

  • Bariéry vstupu na trh

  • Malý počet substitutů apod.

  • Silné stránky podniku

  • Výběr tržník segmentů

Společnost musí být schopna nabídnout vyšší hodnotu než konkurence

Stále se snažit udržet konkurenční výhodu (technologickou, cenovou apod.)

Segmentová strategie

Nediferencovaný marketing – společnost ignoruje rozdíly mezi tržními segmenty a osloví celý trh jednou nabídkou

Diferencovaný marketing – zaměření na několik tržních segmentů a vytvoření samostatné nabídky pro jednotlivé segmenty

Koncentrovaný marketing – strategie pokrytí trhu, kdy se společnost zaměří na velkou část jednoho či více dílčích trhů

Positioning

Positioning produktu – pozice produktu značí způsob, jakým je produkt definován spotřebitelem z hlediska důležitých atributů – místo, které produkt zaujímá v myslích zákazníků vůči konkurenčním produktům.

Konkurenční výhoda firmy je silnou stránkou firmy

x

Pozice produktu je to, jak případný zákazník produkt vnímá

Strategie positioningu

Volba a implementace strategie positioningu

Volba vhodné konkurenční výhody (za předpokladu, že existuje několik výhod)

  • Jedinečná prodejní nabídka (Unique Selling Proposition – USP). Jedná se o jedinečný užitek z produktu, který firma agresivně a trvale na cílovém trhu zdůrazňuje – většinou odráží funkční nadřazenost: nejvyšší kvalitu, nejlepší služby, nejnižší ceny, nejpokročilejší technologie

  • Emocionální prodejní nabídku propozice (Emotional Selling Proposition – ESP) – Nefunkční atribut, který zákazníkovi přináší jedinečné asociace (Ferrari světová jednička - červené auto s koníčkem)

Témata, do kterých materiál patří