Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketingová aplikace - Zápočet

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.43 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Nový produkt – využijeme proces DMADV

Stávající produkt - DMAIC

DMAIC - jedna z nejznámějších metodik Six Sigma, zaměřená na proces řízení. Jde o zkratku slov: Define (definování), Measure (měření), Analyze (analýza), Improve (zlepšení), Control (řízení).

Nový produkt - DMADV

DMADV - jedna z nejznámějších metodik Six Sigma, zaměřená na proces řízení. Jde o zkratku slov: Define (definice), Measure (měření), Analyze (analýza), Design (navrhování), Verify (ověření).

Six sigma CTQ – Critical to Quality Characteristics Kritické parametry kvality

Cílem je splnit ve všech důležitých procesech všechny požadavky zákazníka – kritické parametry kvality (CTQ). Kritické parametry kvality představují klíčové faktory pro dosažení úspěchu podniku na trhu.

Uvádění Six Sigma do praxe

International Association for Six Sigma Certification

Certifikace – tři úrovně

  • Žlutý pás

  • Zelený pás

  • Černý pás

Trojůhelník - Six sigma marketing

Six sigma marketing tři klíčové oblasti

Strategická oblast: Obnova produktového portfolia

Taktická oblast: Proces komercionalizace – specifický produkt či služba

Operativní oblast: Řízení prodeje produktového portfolia, zajištění potřebných zdrojů pro transformační procesy v hodnotovém řetězci s akcentem na životní cyklus produktu

Six sigma marketing

Inbound marketing:

Marketingové aktivity, které jsou zaměřeny na poskytování výstupů pro vnitřní spotřebu, na rozdíl od výstupů určených pro trh.

Outbound marketing:

Marketingové aktivity, které jsou zaměřeny na poskytování výstupů pro zákazníky na rozdíl od výstupů určených pro vnitřní spotřebu.

Six sigma marketing metody – strategická oblast

Strategická oblast se skládá z následujících čtyř procesů, které jsou známy pod zkratkou IDEA:

  • Identifikace: segmentů, trhů a příležitosti s nimi spojenými

  • Definice: požadavků na produktové portfolio, vytvoření různých alternativ struktury portfolia

  • Evaluace: porovnání a vyhodnocení alternativ portfolia ve srovnání s nabídkou konkurence

  • Aktivace: ohodnocení náročnosti jednotlivých alternativ portfolia vzhledem k zajištění potřebných zdrojů

Six sigma marketing metody – taktická oblast

Taktická oblast se skládá z následujících čtyř procesů, které jsou známy pod zkratkou UAPL

  • Porozumění (understand) - tržním příležitostem a specifickým přáním zákazníka – převedení těchto přání do požadavků na produkt či službu

  • Analýza (analyze) - preferencí zákazníka z důvodu vytvoření vhodné nabídky pro klienty

  • Naplánování (plan) - souvislostí a vazeb procesů v rámci hodnotového řetězce z důvodu úspěšné propagace a uvedení produktu na trh

  • Uvedení (launch) - příprava nového produktu či služby s použitím přesně definovaného kontrolního plánu uvedení produktu na trh

Rozpracování všech prvků v rámci marketingového mixu: produktová politika, cenová politika, distribuční politika a propagační politika.

Témata, do kterých materiál patří