Marketingová aplikace - Zápočet
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Nový produkt – využijeme proces DMADV
Stávající produkt - DMAIC
DMAIC - jedna z nejznámějších metodik Six Sigma, zaměřená na proces řízení. Jde o zkratku slov: Define (definování), Measure (měření), Analyze (analýza), Improve (zlepšení), Control (řízení).
Nový produkt - DMADV
DMADV - jedna z nejznámějších metodik Six Sigma, zaměřená na proces řízení. Jde o zkratku slov: Define (definice), Measure (měření), Analyze (analýza), Design (navrhování), Verify (ověření).
Six sigma CTQ – Critical to Quality Characteristics Kritické parametry kvality
Cílem je splnit ve všech důležitých procesech všechny požadavky zákazníka – kritické parametry kvality (CTQ). Kritické parametry kvality představují klíčové faktory pro dosažení úspěchu podniku na trhu.
Uvádění Six Sigma do praxe
International Association for Six Sigma Certification
Certifikace – tři úrovně
Žlutý pás
Zelený pás
Černý pás
Trojůhelník - Six sigma marketing
Six sigma marketing tři klíčové oblasti
Strategická oblast: Obnova produktového portfolia
Taktická oblast: Proces komercionalizace – specifický produkt či služba
Operativní oblast: Řízení prodeje produktového portfolia, zajištění potřebných zdrojů pro transformační procesy v hodnotovém řetězci s akcentem na životní cyklus produktu
Six sigma marketing
Inbound marketing:
Marketingové aktivity, které jsou zaměřeny na poskytování výstupů pro vnitřní spotřebu, na rozdíl od výstupů určených pro trh.
Outbound marketing:
Marketingové aktivity, které jsou zaměřeny na poskytování výstupů pro zákazníky na rozdíl od výstupů určených pro vnitřní spotřebu.
Six sigma marketing metody – strategická oblast
Strategická oblast se skládá z následujících čtyř procesů, které jsou známy pod zkratkou IDEA:
Identifikace: segmentů, trhů a příležitosti s nimi spojenými
Definice: požadavků na produktové portfolio, vytvoření různých alternativ struktury portfolia
Evaluace: porovnání a vyhodnocení alternativ portfolia ve srovnání s nabídkou konkurence
Aktivace: ohodnocení náročnosti jednotlivých alternativ portfolia vzhledem k zajištění potřebných zdrojů
Six sigma marketing metody – taktická oblast
Taktická oblast se skládá z následujících čtyř procesů, které jsou známy pod zkratkou UAPL
Porozumění (understand) - tržním příležitostem a specifickým přáním zákazníka – převedení těchto přání do požadavků na produkt či službu
Analýza (analyze) - preferencí zákazníka z důvodu vytvoření vhodné nabídky pro klienty
Naplánování (plan) - souvislostí a vazeb procesů v rámci hodnotového řetězce z důvodu úspěšné propagace a uvedení produktu na trh
Uvedení (launch) - příprava nového produktu či služby s použitím přesně definovaného kontrolního plánu uvedení produktu na trh
Rozpracování všech prvků v rámci marketingového mixu: produktová politika, cenová politika, distribuční politika a propagační politika.