Marketingová aplikace - Zápočet
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Přímý ambush marketing
Přímý ambush marketing zahrnuje případy, kdy se firmy nebo jiné podnikatelské subjekty, respektive konkrétní značky snaží záměrně spojit se s akcí nebo událostí a přitom neprávem využívají majetek či práva, která si nezakoupili prostřednictvím sponzorské licence. Jedná se nejčastěji o loga, symboly akce, slogany, které se vztahují k události samotné nebo jiné obrazové či filmové materiály vytvořené přímo pro sportovní či jinou událost. Konkrétně zde řadíme případy předstíraného sponzorství nebo nejrůznější formy útoků na oficiální sponzory se snahou zviditelnit svou značku prostřednictvím publicity akce v médiích.
Nepřímý ambush marketing
Jedná se o nezáměrné spojování značky s akcí, událostí nebo právy z této události a to prostřednictvím náznaků nebo nepřímých odkazů. Nepřímý ambush marketing využívá například osoby spojené s událostí (nejčastěji sportovce) pro vlastní reklamní kampaň. Druhým častým způsobem využívaným v nepřímém ambush marketingu je umisťování reklamního poselství, značky nebo jiných vlastních symbolů v geografické blízkosti dané události. Pro nepřímý ambush marketing je také charakteristické poskytovat služby publiku v okolí akce.
Ambiente marketing
Objevil se v roce 1999 ve Velké Británii. Využívá se zde především netradičních nebo alternativních forem médií. Spotřebitelé jsou zpravidla zasaženi na neočekávaných místech:
nákupní vozíky
nákupní tašky
dopravní prostředky
držadla v MHD
sochy, fontány
odpadkové koše, pouliční osvětlení atd.
Jedná se o netradiční použití alternativních médií, mají být vtipné, donutit člověka zamyslet se, využívá netradičních míst, rozdíl mezi Gerilla marketingem je malý.
House of quality
Hlavním cílem metody House of quality (dům kvality) je převedení vágních požadavků zákazníka na technicky měřitelné atributy produktu, tzn. jedná se o hledání významných atributů, které jsou měřitelné.
Vytváření a rozvoj tržních segmentů
Hlavní kroky cíleného marketingu:
„Tržní segmentace – rozdělení trhu na různé skupiny kupujících s rozdílnými potřebami, charakteristikami či chováním, které mohou vyžadovat odlišné produkty a marketingové mixy“
„Tržní targeting – zahrnuje vyhodnocení atraktivity jednotlivých tržních segmentů a výběr těch, na které se chce společnost zaměřit“
„Tržní positioning – představuje vybudování konkurenční pozice produktu a vytvoření podrobného marketingového mixu“
Úrovně tržní segmentace
„Hromadný marketing – použití téměř stejného produktu, komunikace a distribuce pro všechny spotřebitele.“
versus
„Mikromarketing – Forma cíleného marketingu, kde firmy přizpůsobují své marketingové programy potřebám a přáním úzce definovaných geografických, demografických, psychologických a behaviorálních segmentů.“