Podniková logistika - Teorie - verze1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
CRP je jedním z pilířů strategie ECR (Efficient Customer Respouse), současné vzájemné iniciativy
dodavatelů a obchodníků zaměřené na optimalizaci společného distribučního řetězce. Účelem je
vytvoření dodatečné spotřebitelské hodnoty v podmínkách
nižších nákladů,
lepších služeb,
vyšší kvality
širšího sortimentu.
CRM ( Customer Relationship Management )
Systém pro řízení vztahů se zákazníky
CRM je zákaznicky orientovaná podnikatelská strategie, která slouží k optimalizaci :
• rentability,
• vývoje tržeb
• uspokojení zákazníků.
STRATEGIE CRM
Strategie zákazníků
kdo jsou a kdo nejsou zákazníci
určení jejich potřeb
určení jejich preferencí
Strategie organizace -
rozhodnutí jaké produkty s jakými atributy jsou vhodné pro zákazníky (kteří byli
identifikováni jako vhodní)
Strategie komunikačních kanálů
určení jakými
určení způsobu
Strategie infrastruktury: podpora CRM z hlediska:
technologického
procesního
organizačního
Nedostatky
: neuvažuje objednání více druhů naráz, neuvažujeme nejmenší objednací množství a
balící jednotky, nebere v úvahu rabaty, optimální množství finančně nemusí odpovídat finančním
podmínkám, neuvažuje skladovou kapacitu, neuvažuje sezónnost, omezená trvanlivost výrobků
Další optimalizační metody: CPM (PERT, GERT), VAM. SIMPLEX
19
45. Pilový diagram – viz sešit Z
ásoba běžná, pojistná, technická
46. Vysvětlete metody řízení zásob a jejich charakteristiky
systém řízení zásob poptávkou
U tohoto systému jsou zásoby „vtahovány“ do logistického řetězce podle poptávky (anglosaské
literatuře jsou označovány jako „pull systémy“). Doplňování zásob se zajišťuje v okamžiku, kdy
disponibilní stav zásob na skladě poklesne pod předem stanovenou minimální mez. Většinou je
tato mez na úrovni průměrné poptávky během cyklu doplňování zásoby v distribučním místě.
Velikost doplňující objednávky je stanovena některou z metod optimalizace zásob a je
ponechávána konstantní, nebo se někdy mění podle skutečného stavu zásob. Doplňování zásob
vychází z určité předpovědi, ale do dalšího článku logistického řetězce je materiálový prvek
vtažen, až když se objeví požadavky zákazníků na existující zásoby. Pro optimální funkci systému
je nezbytné splnění následujících předpokladů:
-