Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Podniková logistika - Teorie - verze1

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.48 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

CRP je jedním z pilířů strategie ECR (Efficient Customer Respouse), současné vzájemné iniciativy 
dodavatelů a obchodníků zaměřené na optimalizaci společného distribučního řetězce. Účelem je 
vytvoření dodatečné spotřebitelské hodnoty v  podmínkách  
    

nižších nákladů,  

lepších služeb,  

vyšší kvality  

širšího sortimentu. 

CRM ( Customer Relationship Management )  

Systém pro řízení vztahů  se zákazníky 

CRM je zákaznicky orientovaná podnikatelská strategie, která slouží k  optimalizaci : 

•     rentability,  
•     vývoje tržeb  
•     uspokojení zákazníků. 

STRATEGIE CRM 

Strategie zákazníků 

kdo jsou a kdo nejsou zákazníci 

určení jejich potřeb 

určení jejich preferencí 

Strategie organizace  - 

rozhodnutí jaké produkty s jakými atributy jsou vhodné pro zákazníky (kteří byli 

identifikováni jako vhodní) 
Strategie komunikačních kanálů 
 

určení jakými 

určení způsobu 

Strategie infrastruktury: podpora CRM z hlediska: 
 

technologického 

procesního 

organizačního 

Nedostatky

: neuvažuje objednání více druhů naráz, neuvažujeme nejmenší objednací množství a 

balící jednotky, nebere v úvahu rabaty, optimální množství finančně nemusí odpovídat finančním 
podmínkám, neuvažuje skladovou kapacitu, neuvažuje sezónnost, omezená trvanlivost výrobků 
Další optimalizační metody: CPM (PERT, GERT), VAM. SIMPLEX 

19 
 

 
45.  Pilový diagram – viz sešit Z

ásoba běžná, pojistná, technická 

46.  Vysvětlete metody řízení zásob a jejich charakteristiky  

  systém řízení zásob poptávkou  

U  tohoto  systému  jsou  zásoby  „vtahovány“  do  logistického  řetězce  podle  poptávky  (anglosaské 
literatuře  jsou  označovány  jako  „pull  systémy“).  Doplňování  zásob  se  zajišťuje  v  okamžiku,  kdy 
disponibilní  stav  zásob  na  skladě poklesne pod  předem  stanovenou minimální  mez.  Většinou  je 
tato  mez  na  úrovni  průměrné  poptávky  během  cyklu  doplňování  zásoby  v distribučním  místě. 
Velikost  doplňující  objednávky  je  stanovena  některou  z metod  optimalizace  zásob  a  je 
ponechávána konstantní, nebo se někdy mění podle skutečného stavu zásob. Doplňování zásob 
vychází  z  určité  předpovědi,  ale  do  dalšího  článku  logistického  řetězce  je  materiálový  prvek 
vtažen, až když se objeví požadavky zákazníků na existující zásoby. Pro optimální funkci systému 
je nezbytné splnění následujících předpokladů: 

Témata, do kterých materiál patří