Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Podniková logistika - Vypracované otázky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (191.29 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

 
21. Popište logistický výkon (str. 155) 

LOG výkon 

LOG služby   

LOG náklady  
- ukazují úspěšnost firmy 

- zajišťovány uvnitř firmy 

- dodací lhůty (čas)   

- zásoby (rozprac., hotové) 

- dod. spolehlivost  

- manipulace, doprava 

(dodržení podmínek)   

- systémy (skladovací, výrobní, dopravní, 

- flexibilita (reakce na změnu funkčně přesahující – celní, dispoziční) 

22. Popište integraci a kooperaci obchodních firem a jednotlivé distribuční stupně u spotřebního a 
průmyslového zboží  Proces pohybu zboží představuje nejen překonání prostoru mezi výrobou a obchodem, ale spočívá také 
v dalších operacích – skladování, manipulace, prodej, organizace, řízení, je s ním také spojen tok informací.  

-  obchodní centrály 
-  nákupní svazy – dle odbornosti konečného produktu 
-  Velkoobchod 
-  Maloobchod 

Filialisté 

-  Obchodní domy -  Záslikový obchod -  Spotřební družstva 

Vysoce integrované firmy napojené přímo na obchodní centrály (není typické pro naše podmínky) 
distribuční stupně – viz 19 otázka. 
 
23. Definujte metody pro řízení logistických procesů analýza procesů – informace získané v podobě dat nebo časových řád – SWOT, statistická, analýza. shluků  
model. procesů – teorie grafů, hromadné obsluhy, teorie spolehlivosti, simulace 
Diagram mater. toků – materiálové toky dány směrem, intenzitou a frekvencí 
optimalizace procesů – metody operační analýzy, teorie zásob, rozhodování 
řízení procesů - teorie organizování a regulace 
vyhodnocování procesů – rozpočtov. N, hodnotová analýza, zpětná vazba – analýza užitku 
 
24. Vysvětlete logistiku opatřování jako základ směny – podmínky Podnikání bez ohledu na jeho velikost v podstatě funguje jako směna – nákup a prodej něčeho za účelem 
dosažení. Zisku, jako základ směny vedoucí k uspokojování potřeb. Směnu chápeme jako akt získání 
žádoucího produktu od někoho nabídnutím něčeho jiného na oplátku. Podmínky směny (dle kotlera): 
1)  alespoň 2 strany směny 
2)  každá ze stran disponuje prvkem, který má pro druhou stranu nějakou hodnotu 
3)  každá strana je schopna komunikace a dodání 
4)  každá ze stran má svobodu přijmout či odmítnout nabídku 
5)  každá ze stran se domnívá, že je žádoucí, odpovídající a jistým způsobem přínosné jednat se stranou 

Témata, do kterých materiál patří