Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Podniková logistika - Vypracované otázky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (191.29 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Management zásobování 

Nákup 

Zásobovací logistika 

- Průzkum nákupního trhu 

-  Přejímka, kontrola 

- otevření a uzavření nákupních jednání 

- Skladování, správa skladů 

- Cenová a hodnotová analýza 

- Vnitropodniková doprava 

- Správa nákupu 

- Plán, řízení a kontrola 

hmotných a informačních toků 

 
30. Vysvětlete zásobovací strategii z nákupního portfolia Strategie zásobování se zaměřuje na dlouhodobé usměrňování rozsahu, struktury a rozmístění zásob se 
snahou nalézt jistotu v upokojování potřeb zákazníků za daných podmínek. 
Strategie nákupu: aktivní vystupování, rozvažování, alternativní vyhledávání, volba dodavatele a spolupráce 
s ním  
Ano x NE 
Prvky strategie (co ovlivňuje volbu při nákupu): množství, kvalita, cena, smluv. zajištění, substituce, jiní 
dodavatelé, hodnocení užitečnosti, zásoby 
Strategie nákupu: průzkum. fáze – analýza dodav. – predikční fáze – rozhodov. fáze – projekt (nákup) 
Aktivní vystupování – rozvrhovat, vyžadovat redukování, nakupovat přímo na místních trzích, zůstat 
v kontaktu, udržovat nízký stav, zmenšovat nebo vůbec nezačít, 
Strategie rozvažování – udržovat nebo obezřetně měnit, jednat oportunisticky, rovnocenné jak přímé, tak 
smluvní náklady, vybraní dodavatelé, rozhodovat selektivně, snažit se rozpoznat dobré, provádět na 
selektivní bázi 

Alternativní vyhledávání – centralizovat, zajišťovat potřeby i mimo smlouvy, zvětšovat nebo nově začínat, 
podle toho aktivně vyhledat, iniciovat vlastní program 
 
31. Vysvětlete postavení nákupních center a jejich složení Na rozhodování o dodavatelích je vhodné vytvoření nákupního centra – jsou to zaměstnanci firmy, kteří plní 
jednu z několika rolí v rozhodovacím procesu: 
- uživatelé  - pracovníci přímo užívají nakupované výrobky či prvky (v obchodě přímo obchodníci, ve 
výrobě technologové) 
- ovlivňovatelé – ovlivňují kupní rozhodnutí z hlediska vlastností výrobku (konstruktér, atd) 
- rozhodovatelé – rozhodují o specifikaci výrobku, o dodavateli, podmínkách vlastního nákupu 
- schvalovatelé – manažeři, posuzují a schvalují rozhodnutí rozhodovatelů, jsou stanoveni podnikovou 
normou 
- nákupčí – s formální prováděcí a výkonovou pravomocí podle platných právních norem a technických 
zvyklostí 
 
32. Popište ekonomická kriteria efektivnosti základních funkcí nákupu měření spotřeby produktu – smlouvy s dodavateli – zásoby – IS/IT – skladovací technologie – rezervy 
zásobovacích procesů – materiálový tok. 
Splnění základní funkce v souladu s ekonomickými kritérii efektivnosti předpokládá : 
- Včasné a přesné zajišťování spotřeby materiálu, systematické zajištění potenciálních disp. Zdrojů 
- úplné a včasnéuzavírání smluv o ekonomicky ef. dodávkách 
- systematické skladování a regulace stavu zásob 
- zabezpečení odpovídajícího efektivního fungování technologické základny zásob 
- vytvoření a zdokonalování informačního systému pro management zásobování 
 - systematické zabezpečení personálního, organizačního a technického rozvoje 
- aktivní servisní uskutečňování přípravy, výdeje a přísunu mat. prvků na místa jejich spotřeby 
 
33. Porovnejte činnosti klasického nákupního managementu a nákupního marketingového manag. Klasický nákup. management: 

Témata, do kterých materiál patří