Podniková logistika - Vypracované otázky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
- vyjádření potřeb poptávky
- porovnávání možností (cenová srov.)
- vyhledávání. a komunikace s dodav.
- dohoda o parametrech dodávky
- vystav. objednávky a její stvrzení
- pohyb mater. prvků
Nákupní marketing management: funkce a úkoly:
- systémová situační. analýza a hodnocení výsledků
- hledání optim. řešení nákup. problémů
- výzkum nákup. trhů, ovlivňování a působení na dodavatele
- volba dodavatele
- dohody o spolupráci
- vzájemná trvalá komplexní informovanost
- hodnocení dodavatele
- průběžná komunikace a spolupráce
- udržování pozitivní publicity firmy na nákup. trhu
34. Logistické náklady – druhy Náklady na zásoby – úrok, prostor, riziko
Náklady na přemísťování a dopravu – nakládka + vykládka + překládka + obaly + doprava vnitřní, vnější
Osobní náklady – mzdové – koncepční i výkonní pracovníci
Komunikační náklady – náklady na informační technologie a informační systémy pro logistické řetězce
Náklady vznikají ve všech článcích LOG řetězce, je však obtížné je přiřadit jednotlivým článkům (přímé,
nepřímé, FN, VN….) – dále viz sešit.
35. Dupointovo schéma – viz sešit – rentabilita celkového jmění
36. Náklady na zásoby Náklady na pořízení zásob – u nákupu – nákupní proces + administrativa + doprava + pojištění + přejímka
+ cena
- vl. výroba – seřízení, čištění strojů, administ., kontrola kvality, mzdy
Náklady držby zásob – skladová. náklady, skladová. ztráty, náklady z nedostatku zás., náklady na objednání,
pojistné, náklady na kapitál, náklady na neprodejnost výrobků
Náklady z předčasného vyčerpání zásob – ztráty tržby, vícenákl. na dodat. objednávku, ztráta zákaz.
37. Systém ukazatelů hodnotících obrat zásob