de2a-poznamky-z-prednasek
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
KOSTEL DEL GESÚ (Řím, 1568): pro AF od Vignoly – nový typ kostela (vzor pro baroko)
kupole nad křížením: vysoký tambur a okna, propojení pozemského a nebeského světa, panorama
vylepšení architektury, přizpůsobení době
průčelní fasáda dokončena Giacomem della Porta
postranní kaple
KOSTEL SANTA MARIA DELL’ORTO (Řím, 1565): Vignola
barokní nástavec z konce 18. století
edikula s kladím a sloupovým štítem – zdůraznění střední osy použitím polosloupů
Vignola: oválný půdorysný typ kostela
S. ANDREA IN VIA FLAMINIA (1554): zvnějšku hranol, uvnitř oválný tambur a kupole
S. ANNA DEI PALAFRENIERI (od 1572): oválný vnitřek – kupole s tamburem bez oken
Andrea Palladio: humanista a filozof, později architekt – studium antických památek
problematika městského paláce
renesanční klasicista: inspirace klasickou architekturou, používání sloupů, vysoký řád
BASILICA VE VICENZE (od 1549): Palladio
velký veřejný prostor (soudy, trhy apod.)
bramantovské okno – inspirace pro arkády, volné sloupy nesoucí archivoltu
báňovitá střecha – střecha jako u Belvederu nebo Národního divadla
PALAZZO CHIERICATI (Vicenza, po 1550): Palladio
vázáno na podloubí – volná sloupová galerie v přízemí
lodžie použitá manýristickým způsobem
důraz na střední osu – zděné patro s představenými polosloupy
balustráda ze zábradlí nad kladím, vázy a sochy v pilířích zábradlí (zdůrazněn rytmus podpor)
PALAZZO VALMARANA (Vicenza, 1566): Palladio
vysoký pilastrový řád, nahrazení poloviny pilastru sochami (fixace postranních os)
LOGGIA DEL CAPITANIATO (Vicenza, 1571): Palladio, radnice