de2a-poznamky-z-prednasek
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
CASTELLO SFORZESCO (Miláno, 1450): Filarete, část Sforzindy, dělové věže
CAPELLA PORTINARI (Milán, 1462 – 1468): kostel San Eustorgio, Michelozzo
inspirace: sakristie kostela S. Lorenzo
vysoký dekorativní tambur: členění pilastry, vějířová kupole
CERTOSA DI PAVIA (před 1491): G. A. Amadeo
dekorativnost severoitalské renesance!: členěné pilíře, sochařská výzdoba, obloučkové motivy
CAPELLA COLLEONI (Bergamo, od 1470): GAA, inspirace u S. Lorenzo
motiv podlahy na fasádě, přeplácaná rozeta, pilastry, velká dekorativnost
architektonický problém: řešení arkádového nádvoří (nároží!)
PALAZZO VENEZIA (Řím, 1467 – 1471): LBA, arkádové nádvoří
vazba na antiku: rozdělené pilíře (vzájemné natočení)
PALAZZO DUCALE (Urbino, 1465 – 1479): L. Laurana, fragmenty pilířů přistavené k pilastrům
Studiolo (pracovna): F. da Montefeltro
PALAZZO DELLA CANCELLERIA (Řím, 1486 – 1496): podlaží – varianta na ranou renesanci
fragmenty pilířů: rozříznutí na půl – vzájemné natočení o 90 stupňů
PIAZZA DI PIO II. (Pienza, od 1459): Bernardo Rosselino (styl LBA), raně renesanční urbanismus
fasáda: motiv triumfálního oblouku, dvoupatrové arkády
nálevkovité natočení okolních domů (arcibiskupský palác a palác Piccolini)
Donato Bramante: zlom k vrcholné renesanci
počáteční tvorba (Urbino): perspektivní hříčky, návrhy ideálních architektur
studijní cesta po Itálii: dílo FB
dvorní architekt (Miláno): rytina Prevedari
KOSTEL S. MARIA PRESSO S. SATIRO (Miláno, 1482): vliv kaple Pazzi – přestavba kaple S. Satiro
mělký presbytář – nedostatek místa (omezení uliční čárou)
antikizující kupole, kazetování