de2a-poznamky-z-prednasek
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
KOSTEL S. SEBASTIANO (Mantova, 1460): motiv průčelí antického chrámu
čtvercový půdorys s přístavky a půlkruhovými nikami
fragmentace systému: vynechání kousku kladí
KOSTEL S. ANDREA (Mantova, 1470): LBA, začátek vývoje barokní architektury!!!
nemá žádné předobrazy – jednolodní kostel + postranní kaple
motiv triumfálního oblouku (interiér, boční strany lodi) a průčelí antického chrámu
minimální bazilikální převýšení, malá okna (tma – později velký světlík)
LBA: typ kostelního průčelí s volutovým nástavcem (pozdní renesance, baroko)
nové prostorové uspořádání kostela: jednolodní s postranními kaplemi (typ kongregačního kostela)
Benátky a Miláno: jiný směr vývoje architektury
přímá návaznost na gotiku (dekorativnost, barevnost, odlehčenost tvarosloví)
SCUOLA DI SAN MARCO (Benátky, 1480): Pietro Lombardo, Modo Codussi, obloučková atika
KOSTEL S. MARIO DEI MIRACOLI (Benátky, 1481 – 1489): Pietro a Tullio Lombardové
KOSTEL S. ZACCARIA (Benátky, konec 15. stol.): CM, další příklad půlkruhového štítu
pilastry, dekorativní kazetování
benátské paláce: raná renesance – odlehčení (málo nosných částí)
PALAZZO VENDRAMIN – CALLERGI (Benátky, 1500 – 1509): CM, Lombardové
PALAZZO CONTARINI DEL BOVOLO (Benátky, 1497 – 1499): Giovanni Condi, schodiště!
Miláno: renesanční styl z Florencie (Filarete, Michelozzo) – přizpůsobení místním tradicím
Sforzinda (Filarete): ideální město na hvězdicovém půdorysu – kompromis stylového řešení
OSPEDALE MAGGIORE (Miláno, 1456): Filarete, Michelozzo, část Sforzindy
slepé arkádové lodžie v přízemí
severoitalský styl: renesanční arkády + gotická okna, kontrast režné cihly a mramoru