EKOLOGIE - doplňkový text
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
následující třídy (s pravděpodobností g
i
) nebo přežít a dát vznik m
i
jedincům, kteří se stanou
součástí první třídy. Je to tedy situace podobná výše uvedeným schématům s tou změnou,
že zde není nevyhnutelné pro jedince zahynout nebo přejít do vyšší třídy, ale je možné
v
dané třídě zůstat. Toto je zdůrazněno použitím jiného označení veličin. Ovšem schéma
v
dolní části obrázku (b) naznačuje, že tato metoda může být použita i pro mnohem složitější
situace, kdy může jít o kombinaci pohlavního rozmnožování s vývinem nových modulů u
rostliny (kde 4. třída dá vznik semenům, dospělý modul (3) dá vznik novému modulu (2)
atd.).
Prvky populační projekční matice (jsou uvedeny v pravé části obrázku) lze
interpretovat např. takto: řádky se vztahují k jednotlivým třídám (odzhora: 1., 2., 3., 4) a
sloupce jsou „příspěvky“ jednotlivých dalších skupin k ní samé. Tedy např. první řádek u
části a: první číslo je příspěvek první třídy k ní samé (p
1
), druhé je příspěvek druhé třídy
k první (m2
), další pak příspěvek třetí třídy k první (m
3
) a poslední příspěvek čtvrté třídy
k první (m4
). Druhý řádek jsou příspěvky ke druhé třídě postupně od první (g
1), druhé (p2),
třetí (0) a čtvrté (0) třídy. Podobně např. u dolního obrázku (b) např. třetí řádek je příspěvkem