ekonomika
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
kapitálu
-podnikatel-přemisťuje zdroje z oblasti nízké rentability do oblasti vysokých ekonom.výkonů
-jednání podnikatele-fyzická osoba jedná osobně nebo za ni jedná zástupce,právnická osoba jedná statutárním
orgánem nebo za ni jedná zástupce
-podnikání-se rozumí soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní
odpovědnost za účelem dosažení zisku
-obchodní majetek-fyzická osoba-věci a pohledávky které patří podnikateli a slouží nebo je určen k jeho podnikání
právnická osoba-veškerý jeho majetek
-podnikatelský plán-fce-nutí podnikatele zkoumat a rozvíjet podnikat.myšlenku,promýšlet nápady,poskytuje
informace investorům,vodítko pro řízení podniku
Životní křivka podniku-existuje velké množství rozmanitých podniků lišících se zaměřením, velikostí i právní formou.,nalézt jejich
podobnost či shodu lze jen těžko,společným rysem je životní křivka podniku která odráží výrobní, technicko
technologické, organizačně právní a ekonomické aspekty podnikatelské činnosti.
Systém řízení 7S-faktory v modelu slouží jako základ pro vnitřní analýzu firmy,organizace je jen jedním faktorem úspěšnosti
-prvky systému řízení-sdílení hodnot a cílů-zaměstnanci s managery a společníky,morální a sociální obsah
-strategie-posuzuje se prostředí,v jakém podniku působí a do jaké míry je definována
-systémy-hodnotí se sběr informací a řízení,délka komunikačních kanálů,rychlost reakce firmy a řešení problémů
-struktura-organizační uspořádání lidí a prostředků a činností,počet organ.stupňů a rozpětí řízení
-styl-realizovány vztahy mezi nadřízenými a podřízenými,disciplíny,shovívavost k chybám a kolegialita
-spolupracovníci-schopnost orientace a schopnost lidí,způsoby motivace,ochota vzdělávat se,morálka
-schopnosti-co firma dokáže a v čem vyniká,solidnost,výrobní technologie,marketing a schopnost inovace
Strategie dle Ansoffa Strategie Portera
Analýza vnějšího prostředí-vše co se nachází vně podniku
-STEP=PEST-makrookolí-faktory-polit. a legislativní,ekonom,sociální a kulturní,technické a technologické
-cíl identifikovat oblasti změna by mohla mít dopad na podnik,odhadovat k jakým změnám
může dojít v těchto oblastech,vypracovat pouze významné faktory
-polit.legislativ.-antimonopolní zákony,ochrany živ.prostředí a spotřebitele,daňová politika,
pracovní právo,politická stabilita a regulace v oblasti zahraničního obchodu
-ekonomické-hospod.cykly,trendy,devizové kurzy,kupní síla,úrokové míry,inflace,
nezaměstnanost,průměrná mzda a vývoj cen energií
-sociokulturní-demografický vývoj populace,změny životního stylu,mobilita,úroveň vzdělání
a přístup k práci a volnému času
-technologické-vládní podpora V a V,celkový stav technologie,nové objevy,změna
technologie a rychlost zastarávání