ekonomika
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
slevy,propagační tvorba a tvorba cen výrobkového mixu
Marketingová komunikace-model komunikačního procesu
-postup při správné komunikaci-určení cílových příjemců zpráv,stanovení cílů,sestavení zprávy, volba
kom.kanálu-osobní a neosobní,vypracování celkového rozpočtu a
rozhodnutí o kom.mixu-reklama,osobní prodej a změření výsledků
-komunikační mix-reklama-bilbordy,prospekty,plakáty,letáky,světelná reklama,loga,inzeráty,videokazety
-podpora prodeje-soutěže,hry,loterie,vzorky,přehlídky,ukázky,kupóny,ochutnávky
-public relation-setkání,pozvání a prohlídka firmy,sponzorství,dopisy,přímý styk
-osobní prodej-obchodní nabídky a setkání,veletrhy,výstavy prodejní
-přímý marketing-poštovní zásilky,telemarket,telefonické rozhovory,email a fax
Strategie tlaku(push)-osobní prodej a podpora prodeje
-Strategie tahu(pull)reklama a podpora prodeje
Proces STP cílený marketing-cílený marketing-divergentní strategie(koncentrovaný a diferencovaný)
-segmentace trhu-identifikování a charakter. Odlišných zákaz.skupin ty vyžadují odlišné produkty
-tržní cíle-volba jednoho nebo několika segmentů vhodných pro vstup
-tržní umisťování-specifikování klíč.vlastností produktů a sdělování potencionálním zákazníkům
-proces segmentace trhu-vymezení daného trhu,postižení význam.kritérií,odkrytí a rozvoj segmentu
-hlediska segmentace-spotřebitelské trhy-hledisko geograf,demograf,etnograf,fyziograf,psychograf,chování
-průmyslové trhy-finální užití produktu,běžné nákupní chování,velikost
zákazníka a geografické proměnné
-tržní cílení-hodnocení-velikost a síla,růst,image firem.výrobku,posouzení konkurence
-přístupy-single,specializace výběrová,výrobková,tržní,úpravné pokrytí
-tržní umisťování=positioning-vymezuje místo produktu na trhu,umístění výrobku-způsob jeho vnímání
zákazníky v porovnání s výrobky konkurenčními,3kroky-identifikace odlišnosti,
kritéria pro výběr nejdůlež.odlišností,vypracování plánu strategie
Kupní chování spotřebitele-model kupního chování spotřebitele
faktory ovlivňující kupní chování
-vzory chování nespokoj.zákazníka-počet neuspokojení-vyvolá a nevyvolá následnou činnost
-veřejné akce-hledání nápravy přímo u podnik.subjektu,stížnosti
obchodním a soukromým a vládním organ,právní
formy nápravy-řešení soudní cestou a médii
-soukromé akce-bojkot produktu a značky a podniku,varování okolí
před produktem a značkou
Marketingový informační systím(MIS)-
-proces výzkumu-specifikace problému a stanovení výzkumných cílů,sestavení plánu
výzkumu,sběr informací a analýza,prezentace výsledků
-infor.zdroje-sekundární-již existují
-primární-původní informace teprve shromáždit
Sekundární zdroje dat-vnitřní-sledování činnosti firmy,údaje o vstupech a výstupech a styk se zákazníky
-vnitřní-volně dostupné-statické ročenky,demografie,migrace obyvatel,odborné časopisy a tisk a knihy