Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




ekonomika

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (308.51 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Podniková ekonomika a řízení

-managementem-org.norem a funkce kontrolora

Formy kontroly-přímá-přímo při výrobě,dodržování prac.postupů

-nepřímá-studiem dokumentů a hlášení

Controlling-spojení plánu s účetní kontrolou,je součástí komplexního procesu podnik.plánování,základem jsou rozpočty a kalkulace

pro výrobky,mají rozhodovací a sanxčí pravomoci

Rozhodování-složitý a těžký proces často s nepředvídatelnými následky,jedna z nejvýznamnějších aktivit které manageři realizují aby zlepšili fungování a budoucí prosperitu v organizacích,negativní rozhod.-podnikatelský neúspěch

Postup rozhodov.procesu-identifikace-sběr,analýza vyhodnocení informací,identifikace situací

-analýza a formulace problému-stanovení zákl.prvků,určení příčin vzniku,cíle řeření

-stanovení kritérií hodnocení-posuzování a hodnocení variant řešení

-tvorba variant řešení-nalezení a formulace činností vedoucích k řešení

-stanovení důsledků variant-z hlediska vybraných kritérií

-hodnocení variant-výběr varianty určené k realizaci nebo preferenční uspořádání

-realizace-implementace vybrané varianty

-monitorování a kontrola-stanovení odchylek vzhledem k cílům,příprava a realizace opatření,korekce cílů

Marketing-spol.řídící proces kterým jednotlivci a skupiny získávají to co potřebují a požadují,prostřednictvím tvorby,nabídky a

směny hodnotných produktů s ostatními

-koncepse-výrobní,výrobková,prodejní,marketingová,společenská

-vývoj názorů-1marketing,2výroba,3finance,4personál,5zákazníci

Marketingový mix-soubor nástrojů které firma využívá k tomu aby dosáhla market.cílů na cílovém trhu

-4P(produkt,cena,distribuce,propagace)

Přechod od 4P ke 4C

Produkt-3 vrstvy produktu-

Cibulový model podle Kotlera-

Kategorizace spotřebních výrobků a výrobních prostředků-

-vývoj nového produktu-shromažďování nápadů,třídění nápadů,vývoj a testování koncepce,tvorba strategie,

ekonomická analýza,vývoj prototypu,testování trhu,komercializece

životní cyklus produktu- S křivka a jiné tvary

zavádění-

růst-kvality,vlastnosti,styl,rozšíření sortimentu,nové tržní segmenty,distribuční kanály

zralost-modofikace trhu,produktu,market.mixu

pokles-zvyšování investic,stávající investice,sklízení,rychlé zbavení se obchodu

-typologie z hlediska poptávky-konverzní,stimulující,rozvojový,remarket,synchromarket,udržující,demarket,protipůsob

Cena-stanovení-definování cílů cenové politiky-přežití-max zisku a obratu,určení poptávky-pružná a nepružná,určení nákladů-

zkušenostní křivka,analýza konkur.cen a nabídek,výběr metody stanovení ceny,konečná úprava ceny

-faktory stanovení-síla cen,flexibilita,slevy,právní prostředí,ceny ostatních výrobků,poptávka,náklady,konkurence,přirážky

v distribuční cestě a cena z geograf.hlediska

-přizpůsobení ceny=akomodační strategie-tvorba cen z geograf.hlediska,diskriminační tvorba cen,cenová zvýhodnění a

Témata, do kterých materiál patří