ekonomika
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
-managementem-org.norem a funkce kontrolora
Formy kontroly-přímá-přímo při výrobě,dodržování prac.postupů
-nepřímá-studiem dokumentů a hlášení
Controlling-spojení plánu s účetní kontrolou,je součástí komplexního procesu podnik.plánování,základem jsou rozpočty a kalkulace
pro výrobky,mají rozhodovací a sanxčí pravomoci
Rozhodování-složitý a těžký proces často s nepředvídatelnými následky,jedna z nejvýznamnějších aktivit které manageři realizují aby zlepšili fungování a budoucí prosperitu v organizacích,negativní rozhod.-podnikatelský neúspěch
Postup rozhodov.procesu-identifikace-sběr,analýza vyhodnocení informací,identifikace situací
-analýza a formulace problému-stanovení zákl.prvků,určení příčin vzniku,cíle řeření
-stanovení kritérií hodnocení-posuzování a hodnocení variant řešení
-tvorba variant řešení-nalezení a formulace činností vedoucích k řešení
-stanovení důsledků variant-z hlediska vybraných kritérií
-hodnocení variant-výběr varianty určené k realizaci nebo preferenční uspořádání
-realizace-implementace vybrané varianty
-monitorování a kontrola-stanovení odchylek vzhledem k cílům,příprava a realizace opatření,korekce cílů
Marketing-spol.řídící proces kterým jednotlivci a skupiny získávají to co potřebují a požadují,prostřednictvím tvorby,nabídky a
směny hodnotných produktů s ostatními
-koncepse-výrobní,výrobková,prodejní,marketingová,společenská
-vývoj názorů-1marketing,2výroba,3finance,4personál,5zákazníci
Marketingový mix-soubor nástrojů které firma využívá k tomu aby dosáhla market.cílů na cílovém trhu
-4P(produkt,cena,distribuce,propagace)
Přechod od 4P ke 4C
Produkt-3 vrstvy produktu-
Cibulový model podle Kotlera-
Kategorizace spotřebních výrobků a výrobních prostředků-
-vývoj nového produktu-shromažďování nápadů,třídění nápadů,vývoj a testování koncepce,tvorba strategie,
ekonomická analýza,vývoj prototypu,testování trhu,komercializece
životní cyklus produktu- S křivka a jiné tvary
zavádění-
růst-kvality,vlastnosti,styl,rozšíření sortimentu,nové tržní segmenty,distribuční kanály
zralost-modofikace trhu,produktu,market.mixu
pokles-zvyšování investic,stávající investice,sklízení,rychlé zbavení se obchodu
-typologie z hlediska poptávky-konverzní,stimulující,rozvojový,remarket,synchromarket,udržující,demarket,protipůsob
Cena-stanovení-definování cílů cenové politiky-přežití-max zisku a obratu,určení poptávky-pružná a nepružná,určení nákladů-
zkušenostní křivka,analýza konkur.cen a nabídek,výběr metody stanovení ceny,konečná úprava ceny
-faktory stanovení-síla cen,flexibilita,slevy,právní prostředí,ceny ostatních výrobků,poptávka,náklady,konkurence,přirážky
v distribuční cestě a cena z geograf.hlediska
-přizpůsobení ceny=akomodační strategie-tvorba cen z geograf.hlediska,diskriminační tvorba cen,cenová zvýhodnění a