ekonomika
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Analýza odvětví=mikrookolí-s důrazem na konkurenční prostředí,vymezení relevantního odvětví,CZ NACE-klasif.ekon.činností
-odvětví-skupina podniků nabízejících na trhu obdobný produkt,klíčovým prvkem pro definování hranic odvětví je
tedy identifikace relevantního trhu zaměřením se na relevantní trh nelze pominout význam
konkurenčních vztahů mezi podniky
-charakteristika odvětví-velikost trhu,geografický rozsah konkurence(lokální,regionální,globální)růst trhu,počet
konkurentů a jejich velikost,zákazníci,vstupní a výstupní bariéry,nároky na kapitál,tempo
změn technologie a inovace
-ukazatele-velikost trhu,míra rivality mezi konkurenty,míra růstu trhu,stádium životního cyklu, počet podniků
v odvětví,zákazníci,stupeň vertikální integrace,složitost vstupu a výstupy z odvětví,technologie/inovace
,charakteristika výrobků/služeb,úspory z rozsahu,využití kapacit,profitabilita odvětví
-cíl-identifikovat zásadní hybné síly významně ovlivňující vývoj a změnu odvětví;,charakterizovat konkurenční síly a
vyhodnotit konkurenci daného odvětví,určit profil soupeřů a odhadnout jejich možné reakce, identifikovat síly
a faktory, které činí odvětví více či méně atraktivním.
Životní cyklus odvětví
Analýza konkurence v odvětví-Porterův model=Porterův pětifaktorový model konkurenčního prostředí-zkoumá základ konkurence
v odvětví-nástroj zkoumání konkurenčního prostředí,konkurenční síly
bezprostředně ovlivňují konkurenční pozici a konkurenční situaci daného oboru,
orientována na rozbor konkurenční situace, na zdroje konkurenčních tlaků, jejich
intenzitu, na akce a reakce konkurenčních rivalů a na současnou a budoucí
konkurenční situaci
-cíl-umožnit jasně pochopit síly, které na podnik působí a identifikovat které z nich mají pro podnik z
hlediska jeho budoucího vývoje největší význam a které mohou být strategickými rozhodnutími
managementu ovlivněny
Analýza konkurentů-zaměřená na identifikaci klíčových konkurentů a na určení jejich konkurenčního profilu-odhalení jejich
strategických cílů,konkurenční strategie,specifických předpokladů,vyhodnocení výhody a nevýhody
konkurenčních výrobků a příčiny tohoto stavu zabývat se jejich nákladovým postavením
-cíl-ohodnotit konkurenční pozice hlavních konkurentů ve vztahu k vlastnímu podniku,sledovat, jsou-li
vystaveni tlaku zlepšit hosp. výsledky,monitorovat názory konkurenčních manažerů o vývoji odvětví,
studovat zázemí a filosofii manažerů konkurenčních podniků,odhadovat pravděpodobné příští tahy
konkurentů
Analýza vnitřního prostředí podniku-zdrojů a schopností
-analýza faktorů-schopnost výzkumu a vývoje výrobků podniku,sladění vyvíjených výrobků
s požadavky zákazníků,zlepšování nových technologií,prac.prostředí
Analýza 7P
Analýza zdrojů-hmotné-stavební=nemovité,technologické=movité,zásobovací=logistické