Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




ekonomika

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (308.51 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Podniková ekonomika a řízení

Analýza odvětví=mikrookolí-s důrazem na konkurenční prostředí,vymezení relevantního odvětví,CZ NACE-klasif.ekon.činností

-odvětví-skupina podniků nabízejících na trhu obdobný produkt,klíčovým prvkem pro definování hranic odvětví je

tedy identifikace relevantního trhu zaměřením se na relevantní trh nelze pominout význam

konkurenčních vztahů mezi podniky

-charakteristika odvětví-velikost trhu,geografický rozsah konkurence(lokální,regionální,globální)růst trhu,počet

konkurentů a jejich velikost,zákazníci,vstupní a výstupní bariéry,nároky na kapitál,tempo

změn technologie a inovace

-ukazatele-velikost trhu,míra rivality mezi konkurenty,míra růstu trhu,stádium životního cyklu, počet podniků

v odvětví,zákazníci,stupeň vertikální integrace,složitost vstupu a výstupy z odvětví,technologie/inovace

,charakteristika výrobků/služeb,úspory z rozsahu,využití kapacit,profitabilita odvětví

-cíl-identifikovat zásadní hybné síly významně ovlivňující vývoj a změnu odvětví;,charakterizovat konkurenční síly a

vyhodnotit konkurenci daného odvětví,určit profil soupeřů a odhadnout jejich možné reakce, identifikovat síly

a faktory, které činí odvětví více či méně atraktivním.

Životní cyklus odvětví

Analýza konkurence v odvětví-Porterův model=Porterův pětifaktorový model konkurenčního prostředí-zkoumá základ konkurence

v odvětví-nástroj zkoumání konkurenčního prostředí,konkurenční síly

bezprostředně ovlivňují konkurenční pozici a konkurenční situaci daného oboru,

orientována na rozbor konkurenční situace, na zdroje konkurenčních tlaků, jejich

intenzitu, na akce a reakce konkurenčních rivalů a na současnou a budoucí

konkurenční situaci

-cíl-umožnit jasně pochopit síly, které na podnik působí a identifikovat které z nich mají pro podnik z

hlediska jeho budoucího vývoje největší význam a které mohou být strategickými rozhodnutími

managementu ovlivněny

Analýza konkurentů-zaměřená na identifikaci klíčových konkurentů a na určení jejich konkurenčního profilu-odhalení jejich

strategických cílů,konkurenční strategie,specifických předpokladů,vyhodnocení výhody a nevýhody

konkurenčních výrobků a příčiny tohoto stavu zabývat se jejich nákladovým postavením

-cíl-ohodnotit konkurenční pozice hlavních konkurentů ve vztahu k vlastnímu podniku,sledovat, jsou-li

vystaveni tlaku zlepšit hosp. výsledky,monitorovat názory konkurenčních manažerů o vývoji odvětví,

studovat zázemí a filosofii manažerů konkurenčních podniků,odhadovat pravděpodobné příští tahy

konkurentů

Analýza vnitřního prostředí podniku-zdrojů a schopností

-analýza faktorů-schopnost výzkumu a vývoje výrobků podniku,sladění vyvíjených výrobků

s požadavky zákazníků,zlepšování nových technologií,prac.prostředí

Analýza 7P

Analýza zdrojů-hmotné-stavební=nemovité,technologické=movité,zásobovací=logistické

Témata, do kterých materiál patří