PEDAGOGIKA
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Základní pedagogické disciplíny tvoří základ pedagogiky jako vědy, obsahují obecnější teorie 
a definice pojmů.  
Obecná pedagogika Definuje  základní  pojmy  (výchova,  vzdělávání),  vymezuje  předmět  pedagogiky,  popisuje 
strukturu a základní teorie v pedagogice.  
Obecná didaktika Je teorie vyučování, která popisuje vyučování a jeho složky (tj. učitele, žáka, obsah, metody, 
prostředky, formy, hodnocení, aj.). 
Srovnávací (komparativní) pedagogika Věnuje se srovnávání dvou nebo více vzdělávacích soustav. Cílem je popsat trendy ve vývoji 
školství a umožnit výměnu zkušeností. I v rámci zahraničí.  
Teorie výchovy  Shromažďuje teorie a východiska, kterými je možné vysvětlit pedagogickou praxi. Např. vztah 
rodinné výchovy a výsledků učení. 
Dějiny výchovy a vzdělávání   Obsahem je studium vývoje školy a vzdělávací soustavy, obsahu vzdělávání, metod a forem 
vzdělávání. Vývoj samotné pedagogiky.  
Metodologie pedagogického výzkumu Popisuje, jak probíhá pedagogický výzkum.  
Hraniční pedagogické disciplíny – studium určitého jevu, který sdílí s další vědou. 
Filozofie výchovy 
Sociologie výchovy 
Pedagogická psychologie 
Sociální pedagogika 
Ekonomie vzdělávání  
Aplikované pedagogické disciplíny – propojení s praxí, dělení vertikální (podle věku skupiny) 
nebo horizontální (obsah jednotlivých disciplín).  
Školské pedagogiky Zaměřené na jednotlivé stupně škol – předškolní, základních škol, středoškolská, vysokoškolská.  
Speciální pedagogika 
Sociální pedagogika 
Oborová a předmětová didaktika 
Mimoškolské pedagogiky Ped. rodinné výchovy, volného času, vojenská pedagogika, andragogika a gerontopedagogika. 
Andragogika   
2.
Český vzdělávací systém – pojmy vzdělávací systém a školská soustava.
