Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDAGOGIKA

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.4 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

ISCED 1997 zahrnuje 7 úrovní vzdělávání (0 - 6), které mohou mít vnitřní členění A, B, C  

A _ vyjadřuje stupeň, ze kterého je možné přejít na vyšší vzdělávání; 

B _ vyjadřuje přípravný stupeň pro pracovní trh; 

C _ vyjadřuje stupeň směřující na pracovní trh; 

 
ISCED 2011 - odpovídá současným úrovním vzdělání a kvalifikací. Počet úrovní nyní v zásadě 
odpovídá počtu úrovní EQF (Evropského rámce kvalifikací), tedy 8, přičemž navíc užívá úroveň 
0 pro předškolní vzdělávání. Úrovně 5–8 odpovídají terciárnímu vzdělávání. 
Novinkou je také možnost zahrnutí neformálního vzdělávání. Kód nyní obsahuje tři čísla, první 
označuje  úroveň  vzdělání  (0–8),  druhé  číslo  rozlišuje  všeobecné  (4),  odborné  (5)  nebo 
nespecifikované  (6)  zaměření  programu  a  třetí  číslo  označuje,  jaká  je  míra  propustnosti  po 
absolvování daného vzdělávacího programu (1–4).  
 

Kód  Označení 

Odpovídající úroveň ve školství ČR 

vzdělávání v raném dětství 

mateřské školy 

primární vzdělávání 

1. stupeň základní školy 

nižší sekundární vzdělávání 

2. stupeň základní školy (gymply 8 + 6) 

vyšší sekundární vzdělávání 

středoškolské, maturita či vyučení 

postsekundární neterciární vzdělávání 

pomaturitní studium 

krátký cyklus terciárního vzdělávání 

poslední dva ročníky konzervatoří 

bakalářská nebo jí odpovídající úroveň 

bakalářské studium na VŠ, studium VOŠ 

magisterská nebo jí odpovídající úroveň 

magisterské studium na VŠ 

doktorská nebo jí odpovídající úroveň 

doktorské studium VŠ 

vzdělávání jinde neuvedené 

 
 
Odborné vzdělávání je součástí počátečního i dalšího vzdělávání. 
Počáteční vzdělávání  
Zahrnuje  veškerou  přípravu  na  povolání  ve  školách  před  nástupem  do  praxe,  která  se 
uskutečňuje v rámci povinné školní docházky a soustavné přípravy na budoucí povolání. Vede 
k získání stupně vzdělání. Cílem je příprava na budoucí pracovní uplatnění a získání kvalifikace. 
Uskutečňuje se ve vyšším sekundárním, post sekundárním a terciárním vzdělávání (ISCED 3 – 
6). 
Další vzdělávání  
Vzdělávání v dospělém věku.  Od počátečního vzdělávání je odděleno vstupem na trh práce 
nebo jinou formou časového odstupu od ukončení počátečního vzdělávání. Je zaměřeno na 
rozvoj kompetencí důležitých pro uplatnění v pracovním životě. Další odborné vzdělávání může 
probíhat jako formální vzdělávání dospělých na školách, a vede k získání stupně vzdělání. Nebo jako neformální další profesní vzdělávání, které nevede k získání stupně vzdělání. 
 
Školská soustava ČR Součástíjsou mateřské školy, základní školy, střední školy, konzervatoře, jazykové školy 
s právem státní jazykové zkoušky a vyšší odborné školy
, které jsou kodifikovány školským 
zákonem. Jsou sem začleněny i instituce poskytující základy uměleckého vzdělání (zájmového) 
základní umělecké školy. Součástí výchovně vzdělávací soustavy jsou rovněž školská zařízení 
výchovná a účelová, která podléhají školskému zákonu, popř. zákonu o výkonu ústavní výchovy 
nebo ochranné výchovy. Nejvyšším článkem školské soustavy jsou školy vysoké, které jsou 
předmětem zákona o vysokých školách. Školy poskytující odborné vzdělávání na sekundární a 
terciární  úrovni  (ISCED  2–5)  se  člení  podle  vzdělávacího  stupně  a  podle  charakteru 
poskytovaného  vzdělávání  na  střední  školy  (gymnázia,  střední  odborné  školy,  střední 
odborná učiliště), konzervatoře, vyšší odborné školy a vysoké školy

 

Témata, do kterých materiál patří

Podobné materiály