PSYCHOLOGIE
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Obchodní strategie
Přesně stanovený plán, podle kterého se obchodník na trzích řídí
Typy: Sledování trendu, Obchodování proti trendu, Prolomení, Momentum
Marketingový mix
je souhrn či spojení 4 základních marketingových nástrojů, které firma používá k
tomu, aby usilovala o dosažení svých cílů
„čtyři P marketingu“ - reprezentuje strategickou pozici produktu na trhu pomocí 4
parametrů:
o
Výrobek (Product): uspokojuje potřeby zákazníka.
o
Cena (Price): hodnota výrobku pro zákazníka.
o
Propagace (Promotion): nejviditelnější část marketingového mixu se zabývá
propagací výrobků či služeb.
o
Distribuce (Placement): přemístění výrobku od výrobce k zákazníkovi
Účinné obchodní metody a techniky
způsob, jakým se zboží dostane od výrobce ke konečnému spotřebiteli
53
Typy obchodních metod:
Metoda SPIN
metoda z oblasti prodeje a marketingu
způsob postupného a stupňovitého kladení otázek v průběhu obchodního jednání se
zákazníkem
o
S- ituační - jsou zjišťovány zákazníkovy potřeby, přání, požadavky
o
P- roblémové - upozorňuje se na problém z předchozí otázky a jeho
uvědomění si zákazníkem
o
I- mplikační - zákazník je vyzván, aby problémovou situaci řešil
o
N- elze nekoupit - je představeno řešení (výrobek nebo služba)
Metoda AIDA
AIDA je pojem marketingu
prodejní metoda nebo také model postupného působení propagace
skládá se ze čtyř fází:
o
A - Attention - upoutat pozornost k informacím o produktu
o
I - Interest - vzbudit zájem o produkt (záměrná a vědomá pozornost)
o
D - Desire - vzniká touha, zájem, přání a pak rozhodnutí vlastnit produkt