Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Psychologie-Osobnosti-a-soci, výpisky z hodin

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.25 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

9.3. SOCIÁLNÍ INTELIGENCE -  Mnozí jedinci s vysokou úrovní obecných intelektových schopností mají problémy v praktickém životě – chybí jim 

sociální inteligence, své nápady a vědomosti neumí „prodat“ – tyto schopnosti ve školách nejsou rozvíjeny. 

-  Sternberg (1997) rozlišil „školní inteligenci“ (úspěchy v akademickém vzdělávání), „inteligenci pro 

rozpoznávání problémů“ a „inteligenci ulice, krys“ (související s uplatněním v boji o každodenní přežití). 

-  Brocker – Emocionální inteligence (EQ) – rozlišuje 2 oblasti: 

  Schopnost úspěšně zvládat vlastní život 
  Schopnost mít dobré a úspěšné vztahy s druhými lidmi 

-  H.Gardner poukazuje na nutnost změn ve školním systému, aby bylo rozvíjeno všech 8 dimenzí inteligence

  Jazyková – srozumitelné vyjadřování, schopnost vysvětlovat, vyprávět příběhy 

  Hudební – schopnost vnímat hudbu, zapamatovat si melodie 
  Matematická a logická 

  Prostorová – využívanápro orientaci v přírodě 
  Tělesná a kinetická – v tanci, sportech, manuální šikovnost a obratnost 

  Intrapersonální – schopnost rozumět svým pocitům a emocím, umět je vyjádřit a umět být sám sebou 
  Interpersonální – rozvíjení schopností sociální percepce, empatie 

  Přírodní – vztah k přírodě založený na znalostech o ní, respektování přírodních zákonů 

Měření IQ 

-  Testy nejsou standardně vydávány a používány, tyto publikace jsou spíše určeny k individuálnímu rozvíjení 

vlastních schopností v 5 zákl.oblastech: 

  Sebevědomí 
  Organizace vlastního života 

  Motivování sebe sama 
  Empatie 

  Angažovanost v kontaktu s druhými lidmi 

Témata, do kterých materiál patří