Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Varianty-na-zkoušku

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (173.53 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Varianty-na-zkoušku - Psychologie
  • délka stisku a jeho intenzita (příliš dlouhý a silný stisk=dominance; příliš slabý nebo krátký = nezájem)

Ale problém, že je to výklad chybný. Spíš zde hraje roli nejistota, snaha neublížit nebo prostě nezkušenost. Důvodů může být tolik, že si je ani nemůžeme jednoznačně vyložit.

Optimální stisk má být tedy přiměřeně pevný a dlouhý (max. 5 vteřin)

Tvořivost – vnější a vnitřní vlivy =

Mezi vnitřní patří :

1. Určitá míra inteligence - pro tvůrčí řešení některých úkolů, třeba technických je zapotřebí určité úrovně inteligence, vědomostí i zkušeností v dané oblasti, ale jsou známa výtvarná či hudební díla, která vytvořili jedinci se sníženými intelektovými schopnostmi.

2. Otevřenost nové zkušenosti - radost zkusit něco nového.

3. Sebeovládání a odpovědnost - překonávání vlastního strachu z posměšků, neúspěchů, překonávání vlastních emociálních barier.

4. Aktivita - vytvářet nové vztahy, kde je jiní lidé nevidí.

5. Pružnost ve způsobech poznávání - překračování myšlenkových stereotypů.

Mezi vnější činitele patří:

1. Výchovné přístupy – všestranný vývoj

2. Tlak ke konformitě a odmítání odlišností - tlumivý vliv na tvořivost.

3. Kulturní stereotypy - lidé se většinou snaží příliš nevybočovat.

11b.

  1. Vlastnosti tvořivosti

  2. Kolektivní nevědomí

  3. Mluvený projev

Pojmy: gesta (3),

Symboly

Bloky

Ilustrátory

inteligence (3),

kristalicka

fluidni

Ericksonovo pojetí (8),

kojenecké

batolecí

předškolní

mladší školní

puberta

ml. dospělost

zralá dospělost

pozdní dospělost

stáří

řešení konfliktu (2)

soupeření

spoluprace

Vlastnosti tvořivosti =

Divergentní myšlení představuje tvoření informací z informace původní, klade se důraz na novost, množství a význam těchto alternativ. Divergentní myšlení = tvořivost

Vlastnosti tvořivosti:

1. plynulost - fluenci, schopnost plynule si vybavovat slova. (cvičení: „Napište povídku od písmene P!”)

2. pružnostflexibilita, schopnost pohotovost přizpůsobovat a užívat osvojené informací v nových situacích.

3. propracování – elaborace, schopnost dotáhnout a správně zpracovat daný námět, dokreslit tvary do smysluplných obrazců

4. původnost – originalita, schopnost nově zpracovat námět, vypracovat neobvyklé řešení, které se vyskytne jen asi v 10% případů.

5. citlivost - senzitivita, schopnost postihnout podstatu, jádro problému, a tím se zabývat.

6. redefinice - schopnost podívat se na problém novým pohledem, schopnost najít nový směr řešení.

Kolektivní nevědomí =

Kolektivní nevědomí - je část nevědomí obohacená o pozitivní i negativní zkušenosti mnoha předchozích generací jedince. Archetypy to jsou vzorce jednání, Zahrnující mnohá tajemství, představ a principy. Mámé nezávislé a samostatné archetypy, jako např. ANIMUS a ANIMA = princip ženství a mužství. Animus (ženský archetyp) pomáhá ocenit mužnost mužů, pochopit jeho. Ale žena může ztrátit své přirozené ženské vlastnosti, jestli se snaží sobě vyrovnat s mužem. Stejne je tomu u mužů i pro ně tento archetyp může znamenat prospěch i nebezpečí. Archetypy animus - anima poskytuje základ pro psychologické vysvětlení sexuálních rozdílů u lidí.

Témata, do kterých materiál patří