otazky-zapoctovy-test
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
podle zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů na 2-5 let.
115. Nevýhodou sdílení daní mezi jednotlivými úrovněmi veřejných rozpočtů obvykle je:
nižší motivace příjemců a zmenšení odpovědnosti za výši výdajů
116. Druhové členění rozpočtové skladby umožňuje zjistit:
sestavit běžný a kapitálový rozpočet
117. Které dotace mají pouze důchodový efekt
Paušální
118. Nákup akcií a majetkových podílů a nákup dluhopisů (obojí jako akt rozpočtové politiky), jsou rozpočtovou skladbou řazeny mezi
kapitálové výdaje obcí
119. Rozpočet obce schvaluje
zastupitelstvo obce
120. Rozpočtová skladba třídí příjmy a výdaje z hlediska
a)odpovědnostního, b) druhového, c) odvětvového a d) konsolidačního. Z hlediska odpovědnostního se třídí příjmy a výdaje státního rozpočtu, a to podle správců kapitol. Z hlediska druhového se třídí veškeré příjmy a výdaje (na které se vyhláška o rozpočtové skladbě vztahuje), a to podle příjmových a výdajových druhů. Z hlediska odvětvového se třídí příjmy a výdaje podle odvětví. Výdaje se z tohoto hlediska třídí všechny a z příjmů jen nedaňové. A kapitálové příjmy obcí, krajů, regionálních rad, reg. soudržnosti a dobrovolných svazků obcí s výjimkou příjmů ze splátek půjčených prostředků
121. Jako svěřené daně do územních rozpočtů jsou vhodné
daně s pevným (nemobilním) základem
122. Obec je městem
pokud má alespoň 3000 občanů a pokud tak na návrh obce stanoví předseda PSP ČR po vyjádření vlády
123. Rada obce je:
výkonný orgán obce. V samostatné působnosti podléhá zastupitelstvu, v přenesené působnosti rozhoduje na základě zákona. Jednání jsou neveřejná. Rozhoduje se nadpoloviční většinou všech členů. Počet členů je lichý, (5-11). Je volena zastupitelstvem. Má-li zastupitelstvo méně než 15 členů, rada se nevolí. V čele rady stojí starosta (primátor).
124. Daňové příjmy obcí v ČR činí v průměru přibližně:
50 % příjmů obcí
125. Zákon o obcích upravuje přezkoumání hospodaření obce následujícím způsobem:
Obec požádá o přezkoumání hospodaření obce za uplynulý kal. rok příslušný krajský úřad nebo zadá přezkoumání auditora nebo audit. spol. Přezkoumání hospodaření obce provádí kraj v přenesené působnosti. Závěrečný účet spolu se správou o výsledcích přezkoumání hospodaření obce. Za uplynulý kal. rok projedná zastupitelstvo obce do 30. června následujícího roku a přijme opatření k nápravě nedostatků.
126. Jedna z následujících dotací podléhá finančnímu vypořádání s poskytovatelem:
dotace na vybraná zdravotnická zařízení
127. Které veřejné rozpočty ČR lze v současnosti řadit mezi územní rozpočty:
rozpočty krajů a obcí