otazky-zapoctovy-test
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
uchazeč o veřejnou zakázku musí být fyzickou nebo právnickou osobou se sídlem v ČR 12
Za nadlimitní veřejnou zakázku se považuje:
veřejná zakázka, jejíž předpokládaná hodnota (veškeré hodnoty jsou stanoveny vždy bez DPH) dosahuje nejméně limitu stanoveného příslušným prováděcím předpisem (nařízením vlády ČR
Podle Usnesení Vlády ČR ze dne 12. listopadu 2008 č. 1395, o monitoringu hospodaření obcí budou po vyhodnocení všech podkladů obce,
jejichž ukazatel celkové likvidity bude v intervalu <0; 1> , a zároveň podíl jejich cizích zdrojů a přijatých návratných finančních výpomocích k celkovým aktivům bude vyšší než 25 % včetně, osloveny dopisem ministra financí a požádány o zdůvodnění neuspokojivého stavu a o stanovisko zastupitelstva obce (kopii dopisu obdrží příslušný krajský úřad).
Novela zákona o rozp. určení daní od roku 2008 znamenala výrazné snížení příjmů pro:
Olomouc
Motivačními daněmi pro obce v ČR jsou:
podíl 30 % na výnosu DPFO z podnikání rozdělovaný podle místa bydliště podnikatele, 2) podíl 1,5 % na výnosu DPFO ze závislé činnosti a funkčních požitků rozdělovaný podle poměru počtu zaměstnanců v obci k 1. prosinci předcházejícího roku k součtu zaměstnanců ve všech obcích České republiky.
80. Rozpočtový výhled územních samosprávných celků, jako pomocný nástroj střednědobého finančního plánování, se sestavuje:
Z. o rozpočtových pravidlech , 2-5 let
81. Rozpočty krajů v ČR:
mají daňové příjmy ze sdílených daní
82. Rozpočty územních samospráv v ČR prochází přibližně:
25 % veřejných výdajů
83. Které veřejné rozpočty ČR lze v současnosti zařadit mezi územní rozpočty?
Rozpočty regionálních rad regionů soudržnosti, krajů, obcí a dobrovolných svazků obcí
84. V zájmu dosahování alokační efektivnosti by rozpočty úz. samospráv měly spoléhat na:
zdanění užitku mobilních ekonomických subjektů.
85. Výše příspěvku na výkon státní správy pro obce je stanovena:
Z o státním rozpočtu
86. Z následujícího seznamu vyberte kapitálový příjem rozpočtu ÚSC
příjmy z prodeje akcií
87. 12) je-li daňová základna elastická (ET<-1), potom v souhrnu:
Zvýšení daňové sazby bude znamenat snížení daňových příjmů daného veřejného rozpočtu
88. Zákon o rozp. určení daní přímo určuje:
daň. příjmy krajů, obcí a vybraných státních fondů
89. 30 % celostátního výnosu DPFO ze samostatné výdělečné činnosti je příjmem:
obcí
90. Novela Z. o dani z nemovitostí:
Od daně z pozemků jsou osvobozeny orné půdy, chmelnice, vinice, ovocné sady, trvalé travnaté porosty, jestliže tak obec učiní obecně závaznou vyhláškou
91. Nevýhoda sdílení daní mezi úrovněmi veřejných rozpočtů
nižší motivace příjemců
92. Analýza CEA:
neumožňuje seřadit projekty podle efektivnosti, umožňuje však vybrat k realizaci projekty, které jsou efektivní a zamítnout projekty, které efektivní nejsou