otazky-zapoctovy-test
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Výše příspěvku na výkon státní správy pro obce je stanovena
zákonem o státním rozpočtu
Míra fiskálního úsilí fiskální jednotky se počítá jako:
podíl skutečných příjmů k fiskální kapacitě.
Čisté fiskální užitky jsou:
rozdílem mezi užitkem z veřejných statků a daněmi placenými na jejich financování z hlediska jednotlivých rezidentů územní samosprávy.
Součin hodnot daňové základny fiskální jednotky a sazby daně udává:
fiskální kapacitu fiskální jednotky
Index fiskální potřeby se vypočte jako:
fiskální potřeba územní samosprávy "i" na obyvatele dělená fiskální potřebou všech územních samospráv na obyvatele
Výdajová potřeba pro danou územní samosprávu se vypočte jako:
součet potřeby dané samosprávy za jednotlivé výdajové položky, vážený reprezentativními jednotkovými výdaji u jednotlivých výdajových položek.
Součin hodnot daň. základny fiskální jednotky a sazby:
fisk. kapacita
Obec může:
obecně závaznou vyhláškou pro všechny nemovitosti na území celé obce stanovit jeden místní koeficient ve výši 2, 3, 4 nebo 5. Tímto koeficientem se vynásobí daňová povinnost poplatníka za jednotlivé druhy pozemků, staveb, samostatných nebytových prostorů a za byty, popřípadě jejich soubory
Podle zákona o rozpočtovém určení daní je podíl obcí na celostátním výnosů sdílených daní rozdělen mezi…
prostý počet obyvatel, výměra katastru obce, počet obyvatel přepočtený „UPRAVENÝM KOEFICIENTEM
Paušální (obecné, blokové, neúčelové) dotace:
ovlivňují chování příjemce, mají důchodový efekt
Princip horizontální rovnosti stanoví:
k jednotlivcům by mělo být přistupováno, z hlediska daní a veřejných statků, srovnatelným způsobem bez ohledu na to, kde jsou rezidenty
Mezi dotace, které kraje v roce 2011 obdržely ze státního rozpočtu, nepatří:
Příspěvek na školství na částečnou úhradu provozních výdajů základních, mateřských, speciálních základních a mateřských škol a víceletých gymnázií.
Pojmem sdílení příjmů je možné označit
neúčelové, nepodmíněné dotace
Příjem obcí z daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti dle novelizovaného zákona 243/2000 Sb., paragrafu 4, odstavce 1, písmene i se v přepočtu na jednoho zaměstnance v současné době pohybuje v řádu:
stovek korun
Vertikální fiskální nerovnováha:
podíl dotací na výdajích úz. samospráv
Vhodný nástroj internalizace externalit:
účelová dotace se spoluúčastí
Jedna koruna obdržená územní samosprávou ve formě dotací přináší vyšší nárůst veřejných výdajů než stejné zvýšení příjmů v územní samosprávě.:
Mucholapkový efekt
Hlavními argumenty pro poskytování dotací ÚSC jsou z hlediska rovnosti:
dosahování horizont. (fiskální) rovnosti mezi ÚS, zajištění národních standardů preferovaných veřejných statků na celém území státu, mezireg.