Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




otazky-zapoctovy-test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (33.99 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

105. Které tvrzení je správné

Obec má v samostatné působnosti zákonem upravené pravomoci, vydává obecně závazné vyhlášky. Přenesená působnost obcí je výkonem státní správy na místní úrovni. V rámci přenesené působnosti obec vydává nařízení obce.

106. Kapitolní členění rozpočtu využívá hledisko:

Odpovědnostní

107. V rozpočtové skladbě ČR je přijetí úvěru obcí zaznamenáno:

ve třídě 8 se znaménkem +

108. Mezi monitorující ukazatele dle Usnesení Vlády ČR ze dne 12. listopadu 2008 č. 1395, o monitoringu hospodaření obcí patří:

podíl cizích zdrojů a návr. fin. výp.k celkovým aktivům a podíl oběžných aktiv ke krátkodobým závazkům

109. V případě, že veřejný statek zasahuje pouze část oblasti jednotky veřejné vlády, která jej poskytuje, lze konstatovat, že:

Poskytování místního veřejného statku bude přinášet užitek pouze menší části občanů státu, zatímco většina občanů bude pouze přispívat financováním a nikoliv čerpat užitky. Výsledkem bude pravděpodobně Pareto neoptimální výsledek.

110. Které tvrzení je správné?

Vytvoření dvou územních samospráv, respektive decentralizace poskytování a financování veřejných statků, povede k větší alokační efektivnosti. Skutečný rozsah alokační neefektivnosti (ztráty užitku) při centralizaci závisí na 1) velikosti disparit mezi výstupem zvoleným centrální vládou a výstupem poptávaným územními samosprávami. Čím větší heterogenita preferencí, tím vyšší ztráta užitku; 2) na sklonech poptávkových křivek. Čím méně jsou poptávky cenově elastické (čím jsou strmější), tím vyšší je ztráta užitku.

111. Čím jsou jednotlivé územní samosprávy

větší, tím jsou možností úspěšného decentralizovaného výkonu redistribuční funkce lepší

112. Obecní úřad:

vykonává administrativně organizační činnosti, které souvisejí se samosprávnou i přenesenou působností obce, plní úkoly uložené zastupitelstvem nebo radou obce, pomáhá výborům a komisím v jejich činnosti a v oblasti přenesené působnosti vykonává státní správu.

113. Rozpočtový výhled je podle zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů:

pomocným nástrojem územního samosprávného celku a svazku obcí sloužícím pro střednědobé finanční plánování rozvoje jeho hospodářství. Sestavuje se na základě uzavřených smluvních vztahů a přijatých závazků zpravidla na 2 až 5 let následujících po roce, na který se sestavuje roční rozpočet. Obsahuje souhrnné základní údaje o příjmech a výdajích, zejména o dlouhodobých závazcích a pohledávkách, o finančních zdrojích a potřebách dlouhodobě realizovaných záměrů. U dlouhodobých závazků se uvedou jejich dopady na hospodaření územního samosprávného celku nebo svazku obcí po celou dobu trvání závazku

114. Rozpočtový výhled ÚSC, jako pomocný nástroj střednědobého finančního plánování, se sestavuje:

Témata, do kterých materiál patří