Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Politická komunikace v českém a jihoslovanském prostoru - zápis z hodin

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (46.3 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

HDZ – Tihiglas – tematicky stejný jako protivníci (národnostní tematika); křižují se – katolictví (tímto je pro Chorvaty jasné, že se jedná o HDZ). Vizuální rovina podobná KK, na konci je uvedeno heslo: najboljikad je najteže - strana dovedlo Chorvatsko k tomu, že jim bylo nejhůř – není to nejlepší na to vzpomínat.

Hrvatskilaburisti – stranická píseň, vyhraňují se proti vládě, označují se za ty čisté a dobré.

Billboardy

KK – nemusela napadat soupeře a očerňovat ho, on to zvládnul sám. Negativní kampaň – musí mít 60-100% negativní reklamy. Nemusela tedy vést negativní kampaň. Dlouhou dobu se neobjevovaly na billboardech postavy, ale jen hesla. Osobnostní značky (personalbrands) – lídr musí být dostatečně známý (pozitivně). Pro své voliče je pozitivní postava. Je strategické vytvořit OZ z politika, kt. už má něco za sebou a ví se, že je populární.

Imamoplan i provestćemoga do kraja. – Heslo směřuje k Plan 21. Výpovědní hodnota vysoká není.

Nejdůležitější je neverbální komunikace – ukazuje prstem (známý americký billboard, kt. láká do armády, wewantyou). Obecně: tímto gestem chtěl ukázat zvýšenou výzvu pro voliče, oni jsou ti, na které strana spoléhá. x natažený ukazováček = hrozba, připomíná pistol – negativní reakce voličů. Neformální oblečení, modrá košile – nejoblíbenější barva v politice, symbolizuje inteligence, působí důvěryhodným dojmem. Lidová politika – bez kravaty, sako napůl zapnuto, džíny.

-

JadrankaKusur billboard

Glasujte za financijsku stabilnost i gospodarskirazvojHrvatske! – v jejich programu není tato oblast vůbec zpracována. Barva strany. Oblečení: formální, hodně šperků; lehce se usmívá (prostý úsměv – nejdou vidět zuby), usmívající lidé vnímání optimističtěji, upřímní lidé, schopnější.

-

AneStarčević (Hrvatskastrankaprava dr.)

KadstezadnjiputvidjeliStarčevića? (na tisícovce bankovce) – touto otázkou chtěla připomenout, do jaké situace dovedli zemi kriminálníci u moci. V rozporu se zákonem vyobrazena bankovka (na design má výhradní právo banka).

Hesla

Plan za buđenjehrvatskihpotencijala

Plan za novi dan: Visokunezaposlednostzamijenitivisokim BDP-om.

Javnanabavanijeprivatnazabava – prvky jazykové komiky.

Lika je prilika. Jednoduše se dá zapamatovat.

Požití mezijazykové homonymie: U plusu triplaće, a ne u minusu da ti se plače. Dug život, a ne život na dug.

-

HDZ

Rozhodli se poukazovat na to, co se za jejich vlády povedlo a tím se očistit. Zaštitilismodječjidoplatak i rodiljnenaknade. ČuvajmoHrvatsku!

Volby 2015

HDZ se vrátila zpátky. Vytvořila Domoljubnukoaliciju. Druhá skončila bývala KK (SDP lídr koalice, Hrvatska raste).

Současný chor. premiér: Andrej Plenković

Prezidentské volby 2014-1015

Zajímavé – historicky první prezidentka – žena KolindaGrabar-Kitarović (HDZ).

Srbsko

Volby 2012

Témata, do kterých materiál patří