Politická komunikace v českém a jihoslovanském prostoru - zápis z hodin
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
HDZ – Tihiglas – tematicky stejný jako protivníci (národnostní tematika); křižují se – katolictví (tímto je pro Chorvaty jasné, že se jedná o HDZ). Vizuální rovina podobná KK, na konci je uvedeno heslo: najboljikad je najteže - strana dovedlo Chorvatsko k tomu, že jim bylo nejhůř – není to nejlepší na to vzpomínat.
Hrvatskilaburisti – stranická píseň, vyhraňují se proti vládě, označují se za ty čisté a dobré.
Billboardy
KK – nemusela napadat soupeře a očerňovat ho, on to zvládnul sám. Negativní kampaň – musí mít 60-100% negativní reklamy. Nemusela tedy vést negativní kampaň. Dlouhou dobu se neobjevovaly na billboardech postavy, ale jen hesla. Osobnostní značky (personalbrands) – lídr musí být dostatečně známý (pozitivně). Pro své voliče je pozitivní postava. Je strategické vytvořit OZ z politika, kt. už má něco za sebou a ví se, že je populární.
Imamoplan i provestćemoga do kraja. – Heslo směřuje k Plan 21. Výpovědní hodnota vysoká není.
Nejdůležitější je neverbální komunikace – ukazuje prstem (známý americký billboard, kt. láká do armády, wewantyou). Obecně: tímto gestem chtěl ukázat zvýšenou výzvu pro voliče, oni jsou ti, na které strana spoléhá. x natažený ukazováček = hrozba, připomíná pistol – negativní reakce voličů. Neformální oblečení, modrá košile – nejoblíbenější barva v politice, symbolizuje inteligence, působí důvěryhodným dojmem. Lidová politika – bez kravaty, sako napůl zapnuto, džíny.
-
JadrankaKusur billboard
Glasujte za financijsku stabilnost i gospodarskirazvojHrvatske! – v jejich programu není tato oblast vůbec zpracována. Barva strany. Oblečení: formální, hodně šperků; lehce se usmívá (prostý úsměv – nejdou vidět zuby), usmívající lidé vnímání optimističtěji, upřímní lidé, schopnější.
-
AneStarčević (Hrvatskastrankaprava dr.)
KadstezadnjiputvidjeliStarčevića? (na tisícovce bankovce) – touto otázkou chtěla připomenout, do jaké situace dovedli zemi kriminálníci u moci. V rozporu se zákonem vyobrazena bankovka (na design má výhradní právo banka).
Hesla
Plan za buđenjehrvatskihpotencijala
Plan za novi dan: Visokunezaposlednostzamijenitivisokim BDP-om.
Javnanabavanijeprivatnazabava – prvky jazykové komiky.
Lika je prilika. Jednoduše se dá zapamatovat.
Požití mezijazykové homonymie: U plusu triplaće, a ne u minusu da ti se plače. Dug život, a ne život na dug.
-
HDZ
Rozhodli se poukazovat na to, co se za jejich vlády povedlo a tím se očistit. Zaštitilismodječjidoplatak i rodiljnenaknade. ČuvajmoHrvatsku!
Volby 2015
HDZ se vrátila zpátky. Vytvořila Domoljubnukoaliciju. Druhá skončila bývala KK (SDP lídr koalice, Hrvatska raste).
Současný chor. premiér: Andrej Plenković
Prezidentské volby 2014-1015
Zajímavé – historicky první prezidentka – žena KolindaGrabar-Kitarović (HDZ).
Srbsko
Volby 2012