Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




(7) 12. a 13. Příprava na hodinu - Magma

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (35.01 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

• úkol s příležitostí získat známku 1:

Podle obrázků vyvřelých hornin z prezentace vyznačte u jednotlivých hornin, zda se jedná o hlubinnou nebo výlevnou vyvřelinu a zda jde o horninu vzniklou z čedičového či žulového magmatu. Po vyznačení řešení úkolu se hlaste.

• odpovídají na položené otázky a úkoly z paměti nebo s pomocí svých učebních materiálů z hodiny

• pozorují v prezentaci obrázky vyvřelých hornin a písemně u jednotlivých hornin vyznačují, zda jde o hlubinnou či výlevnou vyvřelinu a zda se jedná o horninu vzniklou z čedičového nebo žulového magmatu;
po vyznačení řešení celého úkolu se hlásí

• rozhovor upevňovací

• projekce statická, praktické zkoušení (test průběžný), grafické činnosti

• hromadná
– frontální

• hromadná
- samost. práce

4 min

3 min

• učební materiály žáků

• – | | –,
psací potřeby, prostředky k prezentaci

Závěr

5 min

• celkové zhodnocení aktivity žáků

• informování o tématu další hodiny
(sopečná činnost)

• rozloučení se s žáky

• poslouchají

• – | | –

• loučí se, balí se

• popis

• výklad

• – | | –

2,5 min

2 min

0,5 min


Přílohy:
1. struktura zápisu k prezentaci

2. vyplněný zápis do struktury

Vlastní závěrečné zhodnocení:

9. A – čas vyšel poměrně dobře, byť bylo potřeba v poslední fázi trochu urychlit

– větší aktivitu zde projevovala zhruba polovina žáků, jiní se alespoň snažili reagovat ve chvíli, kdy dostali podnět; nastala situace, že jsem byl požádán o objasnění některé části výkladu, kterému žáci zcela neporozuměli; při úkolu s příležitostí získat známku 1 byla úspěšná necelá polovina třídy, zapojili se všichni, byť někteří až po přímé individuální pobídce

– naplnění cílů bylo poměrně jasně prokázáno při prověřování ke konci hodiny, alespoň u mnohých žáků jsem přesvědčen, že si z hodiny odnesli i nové dovednosti při určování hornin

– bylo by jistě ještě efektivnější, kdyby se mi podařilo přinést do hodiny přímo také ukázky přírodnin, téma vyvřelé horniny se však probírá jako samostatná hodina, kde již samotné ukázky přírodnin bývají obvykle využity

– pracovalo se mi dobře, měl jsem z hodiny v této třídě opět velice kladný pocit; třída mě zde přijala částečně za učitele, z části i přátelsky; jednak byla příznivá pracovní atmosféra, jednak jsem pocítil i důvěrnější vazby, což usuzuji především například podle toho, že se nejen mnoho žáků nebálo být aktivní, ale také se neostýchali požádat o objasnění části výkladu, v jednom případě se dokonce žák sám od sebe pokusil interpretovat, jak rozumí části výkladu a já ho jen mírně poopravil, což mi možná přišlo efektivní i pro celou třídu jako ukázka, kdy se žák sám od sebe snaží opravit něco ne zcela srozumitelného během získávání poznatků

Témata, do kterých materiál patří