RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Slovníček
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
161
pro realizaci základního vzdělávání je v souladu se →školským zákonem vydán →Rámcový vzdělávací
program pro základní vzdělávání
obor vzdělání základní škola speciální jeden z oborů soustavy oborů vzdělání; jeho ukončením získá žák stupeň vzdělání základy vzdělání;
pro realizaci oboru vzdělání základní škola speciální je v souladu se →školským zákonem vydán
→Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální
očekávané výstupy stěžejní část →vzdělávacího obsahu jednotlivých →vzdělávacích oborů; jsou ověřitelné, prakticky
zaměřené, mají činnostní povahu a jsou využitelné v běžném životě; vymezují úroveň, které mají
všichni žáci prostřednictvím →učiva dosáhnout; jsou stanoveny orientačně (nezávazně) na konci
3. ročníku (1. období) a závazně na konci 5. ročníku (2. období) a 9. ročníku
pedagogická intervence vzdělávání uzpůsobené specifikům žáka s přiznanými podpůrnými opatřeními ve vyučovacích
předmětech, v nichž je třeba zlepšit jeho výsledky učení, případně kompenzovat nedostatečnou domácí
přípravu na výuku; je vymezena v →individuálním vzdělávacím plánu
plán pedagogické podpory →podpůrné opatření pro první stupeň podpory, závazný dokument napomáhající zajištění
→podpůrných opatření u žáka
podpůrná opatření nezbytné úpravy organizace, obsahu, metod, forem, hodnocení a podmínek vzdělávání a školských
služeb, které se člení do stupňů podle organizační a finanční náročnosti, odpovídají zdravotnímu stavu,
kulturnímu prostředí nebo jiným životním podmínkám žáka; jsou vymezena v § 16 odst. 2
→školského zákona
průřezová témata témata, která reprezentují v →rámcovém vzdělávacím programu aktuální okruhy problémů
současného i budoucího světa a stávají se povinnou součástí základního vzdělávání; jsou důležitým
formativním prvkem základního vzdělávání a pomáhají rozvíjet osobnost žáka především v oblasti
postojů a hodnot; stávají se příležitostí pro individuální uplatnění žáků i pro jejich vzájemnou
spolupráci
předměty speciálně pedagogické péče →vyučovací předměty pro žáky s přiznanými podpůrnými opatřeními, které jsou zaměřeny na oblast
logopedických obtíží, řečové výchovy, nácviku sociální komunikace, zrakové stimulace apod. Tyto
předměty ustanovuje škola ve →školním vzdělávacím programu
rámcové vzdělávací programy →kurikulární dokumenty státní úrovně, které normativně stanovují obecný rámec pro jednotlivé
→etapy vzdělávání a jsou závazné pro tvorbu →školních vzdělávacích programů
rámcový učební plán pro základní vzdělávání učební plán →Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, který vymezuje základní
parametry organizace základního vzdělávání; závazně vymezuje: začlenění →vzdělávacích oblastí
a →vzdělávacích oborů do základního vzdělávání na 1. a 2. stupni ZŠ, minimální časové dotace pro
jejich realizaci, disponibilní časovou dotaci, celkovou povinnou časovou dotaci a poznámky
k rámcovému učebnímu plánu
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální →kurikulární dokument státní úrovně, který normativně stanoví obecný rámec pro vzdělávání
v →oboru vzdělání základní škola speciální, kterým se dosahuje stupeň základy vzdělání