RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Slovníček
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
163
učební osnovy část →školního vzdělávacího programu, ve které je →vzdělávací obsah jednotlivých →vzdělávacích
oborů rozčleněn do →vyučovacích předmětů v jednotlivých ročnících 1. a 2. stupně základního
vzdělávání
učební plán část →školního vzdělávacího programu vymezující na základě →rámcového učebního plánu
organizaci výuky na konkrétní škole; obsahuje tabulaci s výčtem povinných a volitelných
→vyučovacích předmětů a poznámky k organizaci a realizaci jednotlivých →vyučovacích předmětů
učivo část →vzdělávacího obsahu jednotlivých →vzdělávacích oborů, která je strukturována do jednotlivých
tematických okruhů (témat, činností); učivo je chápáno jako prostředek pro dosažení →očekávaných
výstupů, tvoří nezbytnou součást vzdělávacího obsahu; na úrovni →Rámcového vzdělávacího
programu pro základní vzdělávání je učivo doporučeno k distribuci do →školního vzdělávacího
programu; na úrovni →školního vzdělávacího programu je závazné
úrovně pro úpravy očekávaných výstupů v individuálním vzdělávacím plánu úrovní pro úpravu →očekávaných výstupů podle § 16 odst. 2 písm. e) →školského zákona jsou pro
žáky s přiznanými podpůrnými opatřeními od třetího stupně očekávané výstupy stanovené
v →Rámcovém vzdělávacím programu pro obor vzdělání základní škola
vlastní hodnocení školy (autoevaluace školy) hodnocení sloužící k systematickému posuzování činnosti školy plánované ve →školním vzdělávacím
programu; výsledky vlastního hodnocení školy slouží jako zpětná vazba ke korekci vlastní činnosti a
jako východisko pro další práci školy; vlastní hodnocení školy provádějí účastníci vzdělávacího
procesu – vedení školy, učitelé, žáci; vlastní hodnocení školy je doporučená součást →školního
vzdělávacího programu, ve které školy vymezují cíle, nástroje a kritéria vlastního hodnocení a časové
rozvržení →evaluačních činností
vyučovací předmět forma didaktického uspořádání →vzdělávacího obsahu a jeho organizačního zpracování ve →školním
vzdělávacím programu; z jednoho →vzdělávacího oboru může být vytvořen jeden vyučovací předmět
nebo více vyučovacích předmětů, případně může vzniknout integrací →vzdělávacího obsahu více
→vzdělávacích oborů (integrovaný vyučovací předmět); vyučovací předmět je i →předmět speciálně
pedagogické péče
vzdělávací oblasti orientačně vymezené celky →vzdělávacího obsahu základního vzdělávání; →Rámcový vzdělávací
program pro základní vzdělávání obsahuje devět vzdělávacích oblastí, které jsou tvořeny jedním
→vzdělávacím oborem nebo více obsahově blízkými →vzdělávacími obory
vzdělávací obory samostatné části →vzdělávacích oblastí v →Rámcovém vzdělávacím programu pro základní
vzdělávání; vymezují →vzdělávací obsah (→očekávané výstupy a →učivo)
vzdělávací obsah vymezení →očekávaných výstupů a →učiva na úrovni →vzdělávacích oborů; je dále rozpracováván
na úrovni →školních vzdělávacích programů
vzdělávací obsah základního vzdělávání souhrn lidského poznání didakticky zpracovaný pro úroveň →základního vzdělávání poskytující
žákům spolehlivý základ všeobecného vzdělání orientovaného zejména na situace blízké životu a na
praktické jednání