Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Slovníček 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

 MŠMT Praha 2015

 163 

učební osnovy část →školního vzdělávacího programu, ve které je →vzdělávací obsah jednotlivých →vzdělávacích 
oborů  rozčleněn  do  →vyučovacích  předmětů  v jednotlivých  ročnících  1.  a  2.  stupně  základního 
vzdělávání  
 
učební plán část  →školního  vzdělávacího  programu  vymezující  na  základě  →rámcového  učebního  plánu 
organizaci  výuky  na  konkrétní  škole;  obsahuje  tabulaci  s  výčtem  povinných  a  volitelných 
→vyučovacích předmětů a poznámky k organizaci a realizaci jednotlivých →vyučovacích předmětů 
 
učivo část →vzdělávacího obsahu jednotlivých →vzdělávacích oborů, která je strukturována do jednotlivých 
tematických okruhů (témat, činností); učivo je chápáno jako prostředek pro dosažení →očekávaných 
výstupů,  tvoří  nezbytnou  součást  vzdělávacího  obsahu;  na  úrovni  →Rámcového  vzdělávacího 
programu  pro  základní  vzdělávání  je  učivo  doporučeno  k  distribuci  do  →školního  vzdělávacího 
programu; na úrovni →školního vzdělávacího programu je závazné  
 
úrovně pro úpravy očekávaných výstupů v individuálním vzdělávacím plánu  úrovní  pro  úpravu  →očekávaných  výstupů podle  § 16  odst.  2  písm.  e)  →školského  zákona jsou  pro 
žáky  s  přiznanými  podpůrnými  opatřeními  od  třetího  stupně  očekávané  výstupy  stanovené 
v →Rámcovém vzdělávacím programu pro obor vzdělání základní škola  
 
vlastní hodnocení školy (autoevaluace školy) hodnocení sloužící k systematickému posuzování činnosti školy plánované ve →školním vzdělávacím 
programu; výsledky vlastního hodnocení školy slouží jako zpětná vazba ke korekci vlastní činnosti a 
jako  východisko  pro  další  práci  školy;  vlastní  hodnocení  školy  provádějí  účastníci  vzdělávacího 
procesu  –  vedení  školy,  učitelé,  žáci;  vlastní  hodnocení  školy  je  doporučená  součást  →školního 
vzdělávacího programu, ve které školy vymezují cíle, nástroje a kritéria vlastního hodnocení a časové 
rozvržení →evaluačních činností 
 
vyučovací předmět  forma didaktického uspořádání →vzdělávacího obsahu a jeho organizačního zpracování ve →školním 
vzdělávacím programu; z jednoho →vzdělávacího oboru může být vytvořen jeden vyučovací předmět 
nebo  více  vyučovacích  předmětů,  případně  může  vzniknout  integrací  →vzdělávacího  obsahu  více 
→vzdělávacích oborů (integrovaný vyučovací předmět); vyučovací předmět je i →předmět speciálně 
pedagogické péče 
 
vzdělávací oblasti orientačně  vymezené  celky  →vzdělávacího  obsahu  základního  vzdělávání;  →Rámcový  vzdělávací 
program  pro  základní  vzdělávání  obsahuje  devět  vzdělávacích  oblastí,  které  jsou  tvořeny  jedním 
→vzdělávacím oborem nebo více obsahově blízkými →vzdělávacími obory 
 
vzdělávací obory samostatné  části  →vzdělávacích  oblastí  v  →Rámcovém  vzdělávacím  programu  pro  základní 
vzdělávání; vymezují →vzdělávací obsah (→očekávané výstupy a →učivo) 
 
vzdělávací obsah vymezení →očekávaných výstupů a →učiva na úrovni →vzdělávacích oborů; je dále rozpracováván 
na úrovni →školních vzdělávacích programů 
 
vzdělávací obsah základního vzdělávání souhrn  lidského  poznání  didakticky  zpracovaný  pro  úroveň  →základního  vzdělávání  poskytující 
žákům spolehlivý základ všeobecného vzdělání orientovaného zejména na situace blízké životu a na 
praktické jednání  
 

Témata, do kterých materiál patří