RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
-
průřezová témata – výběr tematických okruhů s konkretizací námětů a činností
v ročnících
Další doporučené údaje: mezipředmětové souvislosti, další poznámky upřesňující realizaci
vzdělávacího obsahu
6. Hodnocení výsledků vzdělávání žáků
pravidla pro hodnocení žáků:
-
způsoby hodnocení – klasifikací, slovně, kombinací obou způsobů
-
kritéria hodnocení
Slovníček
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
159
SLOVNÍČEK POUŽITÝCH VÝRAZŮ
Slovníček uvádí pouze výrazy, které jsou použity v Rámcovém vzdělávacím programu pro
základní vzdělávání. Slovníček vysvětluje význam použitých výrazů v kontextu tohoto dokumentu. Je
určen především ředitelům škol a učitelům, kteří budou vytvářet ŠVP.
augmentativní a alternativní komunikace se pokouší přechodně nebo trvale kompenzovat projevy poruchy a postižení u osob se závažným
postižením řeči, jazyka a psaní; augmentativní systémy komunikace mají podporovat již existující, ale
pro běžné dorozumívání nedostatečné komunikační schopnosti; alternativní komunikační systémy se
používají jako náhrada mluvené řeči
běžná škola, třída škola, třída, která není samostatně zřízena podle § 16 odst. 9 →školského zákona
cíle základního vzdělávání zaměření základního vzdělávání; v →Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání je
vymezeno celkem devět cílů, jejichž postupné naplňování směřuje k utváření a rozvíjení →klíčových
kompetencí žáků a vzdělavatel poskytující základní vzdělávání má k jejich dosahování vytvářet
podmínky
cílové zaměření vzdělávací oblasti součást →vzdělávacích oblastí, která propojuje →vzdělávací obsah s →klíčovými kompetencemi; je
východiskem pro →výchovné a vzdělávací strategie na úrovni →vyučovacího předmětu, kterými škola
směřuje k utváření a rozvíjení →klíčových kompetencí žáků
doplňující vzdělávací obor vzdělávací obor, který doplňuje a rozšiřuje →vzdělávací obsah základního vzdělávání
doporučení ke vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami závazný dokument pro úpravu vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, na základě
kterého škola pracuje s podpůrnými opatřeními a žádá o finanční prostředky
etapy vzdělávání legislativně vymezené, obsahově stanovené a časově ohraničené úseky vzdělávání, které odpovídají
vzdělávání podle daného →rámcového vzdělávacího programu
evaluační činnosti veškeré plánované a cílené aktivity školy směřující k ověřování, měření, posuzování a hodnocení
výsledků a změn dosažených ve všech činnostech školy vymezených ve →školním vzdělávacím
programu
individuální vzdělávací plán podpůrné opatření od druhého stupně podpory, závazný dokument napomáhající zajištění
→podpůrných opatření u žáka; jeho obsah vychází ze →školního vzdělávacího programu a umožňuje
úpravy →vzdělávacího obsahu podle možností žáka
integrace vzdělávacího obsahu propojení →vzdělávacího obsahu na úrovni témat, tematických okruhů, případně →vzdělávacích
oborů/oblastí, které umožňuje →Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
integrace žáků zařazení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami i žáků mimořádně nadaných do běžných tříd
a jejich vzdělávání v souladu s individuálními vzdělávacími potřebami