Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

průřezová  témata  –  výběr  tematických  okruhů  s konkretizací  námětů  a  činností 
v ročnících 

Další  doporučené  údaje:  mezipředmětové  souvislosti,  další  poznámky  upřesňující  realizaci 
vzdělávacího obsahu 

 
6.  Hodnocení výsledků vzdělávání žáků 

  pravidla pro hodnocení žáků:  

způsoby hodnocení – klasifikací, slovně, kombinací obou způsobů 

kritéria hodnocení 

Slovníček 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

 MŠMT Praha 2015

 159 

SLOVNÍČEK POUŽITÝCH VÝRAZŮ  

Slovníček  uvádí  pouze  výrazy,  které  jsou  použity  v  Rámcovém  vzdělávacím  programu  pro 

základní vzdělávání. Slovníček vysvětluje význam použitých výrazů v kontextu tohoto dokumentu. Je 
určen především ředitelům škol a učitelům, kteří budou vytvářet ŠVP. 
augmentativní a alternativní komunikace se  pokouší  přechodně  nebo  trvale  kompenzovat  projevy  poruchy  a  postižení  u  osob  se  závažným 
postižením řeči, jazyka a psaní;  augmentativní systémy komunikace mají podporovat již existující, ale 
pro běžné dorozumívání nedostatečné komunikační schopnosti; alternativní komunikační systémy se 
používají jako náhrada mluvené řeči 
 
běžná škola, třída škola, třída, která není samostatně zřízena podle § 16 odst. 9 →školského zákona 
 
cíle základního vzdělávání  zaměření  základního  vzdělávání;  v  →Rámcovém  vzdělávacím  programu  pro  základní  vzdělávání  je 
vymezeno celkem devět cílů, jejichž postupné naplňování směřuje k utváření a rozvíjení →klíčových 
kompetencí  žáků  a  vzdělavatel  poskytující  základní  vzdělávání  má  k  jejich  dosahování  vytvářet 
podmínky 
 
cílové zaměření vzdělávací oblasti součást  →vzdělávacích  oblastí,  která  propojuje  →vzdělávací  obsah  s  →klíčovými  kompetencemi;  je 
východiskem pro →výchovné a vzdělávací strategie na úrovni →vyučovacího předmětu, kterými škola 
směřuje k utváření a rozvíjení →klíčových kompetencí žáků 
 
doplňující vzdělávací obor vzdělávací obor, který doplňuje a rozšiřuje →vzdělávací obsah základního vzdělávání 
 
doporučení ke vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami  závazný  dokument  pro  úpravu  vzdělávání  žáka  se  speciálními  vzdělávacími  potřebami,  na  základě 
kterého škola pracuje s podpůrnými opatřeními a žádá o finanční prostředky 
 
etapy vzdělávání legislativně  vymezené,  obsahově  stanovené  a  časově  ohraničené  úseky  vzdělávání,  které  odpovídají 
vzdělávání podle daného →rámcového vzdělávacího programu 
 
evaluační činnosti veškeré  plánované  a  cílené  aktivity  školy  směřující  k ověřování,  měření,  posuzování  a  hodnocení 
výsledků  a  změn  dosažených  ve  všech  činnostech  školy  vymezených  ve  →školním  vzdělávacím 
programu 
 
individuální vzdělávací plán podpůrné  opatření  od  druhého  stupně  podpory,  závazný  dokument  napomáhající  zajištění 
→podpůrných opatření u žáka; jeho obsah vychází ze →školního vzdělávacího programu a umožňuje 
úpravy →vzdělávacího obsahu podle možností žáka 
 
integrace vzdělávacího obsahu propojení  →vzdělávacího  obsahu  na  úrovni  témat,  tematických  okruhů,  případně  →vzdělávacích 
oborů/oblastí, které umožňuje →Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 
 
integrace žáků zařazení  žáků  se  speciálními  vzdělávacími  potřebami  i  žáků  mimořádně  nadaných  do  běžných  tříd 
a jejich vzdělávání v souladu s individuálními vzdělávacími potřebami 

Témata, do kterých materiál patří