Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Slovníček 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

 MŠMT Praha 2015

 160 

přehled podpůrných opatření Příloha  č.  1  k  vyhlášce  č.  27/2016  Sb.  vymezující  →podpůrná  opatření  pro  první  až  pátý  →stupeň 
podpory 
 
klíčové kompetence  souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění 
každého  člena  společnosti;  v  →Rámcovém  vzdělávacím  programu  pro  základní  vzdělávání  jsou 
klíčové  kompetence  vymezeny  na  úrovni,  které  mají  dosáhnout  všichni  žáci  na  konci  základního 
vzdělávání;  v etapě  základního  vzdělávání  jsou  za  klíčové  považovány:  kompetence  k učení, 
kompetence  k  řešení  problémů,  kompetence  komunikativní,  kompetence  sociální  a  personální, 
kompetence občanské, kompetence pracovní 
 
kognitivní procesy poznávací  procesy  tvořící  podstatu  učení;  jsou  součástí  intelektuálního  vývoje  člověka,  zahrnují 
smyslové poznávání, představy a obrazotvornost, myšlení, paměť, učení, někdy je k nim řazena i řeč 
a pozornost 
 
kurikulární dokumenty pedagogické  dokumenty,  které  vymezují  legislativní  a  obsahový  rámec  potřebný  pro  tvorbu 
→školního  vzdělávacího  programu;  systém  kurikulárních  dokumentů  je  vytvářen  a  uplatňován  na 
dvojí  úrovni; státní  úroveň  tvoří  →Národní  program  vzdělávání  a →rámcové vzdělávací  programy, 
školní úroveň tvoří →školní vzdělávací programy 
 
lehká mentální retardace  
→mentální  postižení  (IQ  50–69)  snížení  rozumových  schopností  v důsledku  organického  postižení 
mozku;  u  žáků  dochází  k zaostávání  duševního  vývoje,  i  když  většina  z nich  dosáhne  úplné 
nezávislosti v osobní péči a domácích praktických dovednostech 
 
Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů v základním vzdělávání metodický  dokument,  který  je  doporučen  pro  tvorbu  →školních  vzdělávacích  programů  v etapě 
základního vzdělávání; uvádí konkrétní postupy při tvorbě jednotlivých částí →školního vzdělávacího 
programu doplněného o příklady ze školní praxe 
 
mentální postižení (mentální retardace) snížení  rozumových  schopností  vzniklé  v důsledku  organického  poškození  mozku  nebo 
nedostatečnosti  mozkových  funkcí,  projevuje  se  sníženou  úrovní  →kognitivních  procesů,  odlišným 
vývojem  některých  psychických  funkcí  a  nižší  sociální  adaptabilitou;  individuální  modifikace 
uvedených příznaků závisí na hloubce a rozsahu mentálního postižení, na míře postižení jednotlivých 
funkcí a na úrovni psychického vývoje 
 
Národní program rozvoje vzdělávání v České republice koncepční dokument české vzdělávací politiky označovaný jako Bílá kniha; obsahuje záměry rozvoje 
vzdělávání  žáků  od  3  do  19  let  a  návrhy  i  doporučení  ekonomického, politického  a  pedagogického 
charakteru, které jsou postupně realizovány 
 
Národní program vzdělávání nejvyšší →kurikulární dokument, který vzniká na základě vymezení ve →školském zákoně 
 
období pedagogicky a časově vymezený úsek vzdělávání v →Rámcovém vzdělávacím programu pro základní 
vzdělávání na 1. stupni; 1. období vzdělávání zahrnuje 1. až 3. ročník, 2. období 4. a 5. ročník 
 
obor vzdělání základní škola jeden  z oborů  soustavy  oborů  vzdělání,  které  stanoví  vláda  nařízením  po  projednání  s příslušnými 
ústředními  odborovými  orgány  a  příslušnými  organizacemi  zaměstnavatelů  s celostátní  působností; 

Témata, do kterých materiál patří