Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




430056-Palickova_Monika-ITV-skupina_Dr._Vodove_tzvw1

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.33 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

1. Podrobný scénář výuky: 

Úvodní hodina: 

Třída jsme rozdělili na 5 stanovišť – stanoviště pro zeměpis, chemi , přírodopis a fyziku a samostatné 

stanoviště pro společnou práci na slepé mapě.  

V  úvodu  hodiny  byli  inspektorem  (Tereza  Vávrová)  obecně  představeni  studenti  a vedoucí 

předmětu  Dr.  Libuše  Vodová,  Ph.D.  z  pedagogické  fakulty  Masarykovy  univerzity.  Následovně  byli 
představeni jmenovitě studenti z jednotlivých stanovišť. Žáky jsme taktéž upozornili, kdyby měli žáci jakýkoliv 
dotaz během dne, mohou se obrátit na kohokoli s vizitkou miniatury světa.  

Po obecném úvodu si přebrala slovo specialistka pro úvod a závěr (Nikola Kalandrová) a vysvětlila 

následovnou práci žáků. 

Žáci jsou rozděleni na základě rozstřižených kontinentů a oceánu do skupin po 4–5 žácích. Amerika, 

Evropa,  Afrika  a  Atlantský  oceán  jsou  na  barevném  papíře  –  žáci  se  na  základě  stejné  barvy  rozdělí  do 
skupin  a  tyto  kontinenty,  popř.  oceán  složí  jako  puzzle.  Během  slepování  kontinentů/oceánu  mají  za  úkol 
vymyslet  si  název  skupiny.  Žákům  jsou  rozdány  cestovatelské  deníky  a  vizitky  s miniaturami 
kontinentů/oceánu,  který  si vylosovali.  Do  cestovatelských deníků vepisují  svá  jména a název  své skupiny. 
Složené kontinenty vlepí na slepou mapu, kde jsou obrysy zbývajících kontinentů (Asie, Austrálie, Antarktida 
a  Arktida)  a  vepíšou  na  kontinenty  svá  jména  a  název  své  skupiny.  Ke slepé  mapě  chodí  jednotlivě  po 
skupinách,  zbývající  skupiny  zatím  vyplňují  cestovatelský  deník  a  vizitky.  Po  vlepení  kontinentů/oceánu  a 
vepsání  údajů  do  mapy  je  žákům  zdůrazněna  bezpečnost  práce  (bezpečnost  při  práci  s chemikáliemi, 
nůžkami,  při  pohybu  po  třídě).  Dále  jsou  žáci  přiděleni  ke  stanovištím.  Žáci  začínají  na  stanovištích  podle 
toho, co si vylosovali (Afrika – zeměpis, Amerika – přírodopis, Evropa – chemie, Atlantský oceán – fyzika). Na 
další stanoviště se žáci posouvají po směru hodinových ručiček. Na stanovišti jsou žáci 45 minut, při zvonění 
žáci opouštějí třídu a přestávku tráví na chodbě. 

Témata, do kterých materiál patří