430056-Palickova_Monika-ITV-skupina_Dr._Vodove_tzvw1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
3
1. Podrobný scénář výuky:
Úvodní hodina:
Třída jsme rozdělili na 5 stanovišť – stanoviště pro zeměpis, chemi , přírodopis a fyziku a samostatné
stanoviště pro společnou práci na slepé mapě.
V úvodu hodiny byli inspektorem (Tereza Vávrová) obecně představeni studenti a vedoucí
předmětu Dr. Libuše Vodová, Ph.D. z pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Následovně byli
představeni jmenovitě studenti z jednotlivých stanovišť. Žáky jsme taktéž upozornili, kdyby měli žáci jakýkoliv
dotaz během dne, mohou se obrátit na kohokoli s vizitkou miniatury světa.
Po obecném úvodu si přebrala slovo specialistka pro úvod a závěr (Nikola Kalandrová) a vysvětlila
následovnou práci žáků.
Žáci jsou rozděleni na základě rozstřižených kontinentů a oceánu do skupin po 4–5 žácích. Amerika,
Evropa, Afrika a Atlantský oceán jsou na barevném papíře – žáci se na základě stejné barvy rozdělí do
skupin a tyto kontinenty, popř. oceán složí jako puzzle. Během slepování kontinentů/oceánu mají za úkol
vymyslet si název skupiny. Žákům jsou rozdány cestovatelské deníky a vizitky s miniaturami
kontinentů/oceánu, který si vylosovali. Do cestovatelských deníků vepisují svá jména a název své skupiny.
Složené kontinenty vlepí na slepou mapu, kde jsou obrysy zbývajících kontinentů (Asie, Austrálie, Antarktida
a Arktida) a vepíšou na kontinenty svá jména a název své skupiny. Ke slepé mapě chodí jednotlivě po
skupinách, zbývající skupiny zatím vyplňují cestovatelský deník a vizitky. Po vlepení kontinentů/oceánu a
vepsání údajů do mapy je žákům zdůrazněna bezpečnost práce (bezpečnost při práci s chemikáliemi,
nůžkami, při pohybu po třídě). Dále jsou žáci přiděleni ke stanovištím. Žáci začínají na stanovištích podle
toho, co si vylosovali (Afrika – zeměpis, Amerika – přírodopis, Evropa – chemie, Atlantský oceán – fyzika). Na
další stanoviště se žáci posouvají po směru hodinových ručiček. Na stanovišti jsou žáci 45 minut, při zvonění
žáci opouštějí třídu a přestávku tráví na chodbě.