Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




430056-Palickova_Monika-ITV-skupina_Dr._Vodove_tzvw1

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.33 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

černou pleťovou masku, která měla evokovat pleť obyvatel afrického kontinentu. 

Vrstvy Země: Když jsme jim tedy představili téma, pohyb litosférických desek a sopečná činnost, tak 

jsme  se  pustili  do  vypracování  cestovatelského  deníku  (viz  příloha  I .  –  cestovatelský  deník).  Žáci  učivo 
probírali již v  prvním pololetí  6.  ročníku a bylo  tedy pochopitelné,  že  problematiku neovládali bezchybně. 
První  úkol  se  zabýval  jednotlivými  vrstvami  Země  a  jejich  vlastnostmi,  k čemuž  jsme  využili  vlastní  náčrtek 

představující průřez Zemí (obr. 32). 

Litosférické desky: Ve druhém úkolu měli žáci vyhledat pomocí atlasu největší litosférické desky světa 

a vypsat je. Dále měli žáci za úkol zjistit, na které litosférické desce se nacházejí  určité zeměpisné objekty 
(Mt. Everest, ZŠ Bosonožská, Kalifornie, Středoatlantský hřbet,  Tasmánie). V případě, že tyto objekty neznali, 
tak jsme je odkázali na rejstřík v zadní části atlasu. Jednalo se o jednodušší úkoly, které měly zapojit žáky, aby 
se nebáli mluvit. Další cvičení byla náročnější, kde jsme přidali pohyb a s ním spojenou geomorfologickou 
činnost.  V  těchto  úkolech  jsme  postupně  probrali,  jak  dané  pochody  fungují  a  co  způsobují.  K lepšímu 
pochopení jsme pro žáky měli přichystaný obrázek ukazující přesné pohyby litosférických desek (obr. 33). 

Zlomy: V následujícím úkolu jsme je nechali nabyté vědomosti aplikovat. Ukázali jsme jim obrázek 

konkrétní situace na Zemi (obr. 34) a zeptali se, jaký pohyb litosférických desek zapříčinil právě tuto situaci. 

Témata, do kterých materiál patří